تثبیت دانشِ اندوخته شده و جوشش علمی طلاب، صرفا با فعالیت پژوهشی حاصل می‌شود

شناسه خبر : 46911

1396/06/12

تعداد بازدید : 276

تثبیت دانشِ اندوخته شده و جوشش علمی طلاب، صرفا با فعالیت پژوهشی حاصل می‌شود
«حجت‌الاسلام والمسلمین ‌علی‌اکبر حصاری» تثبیت دانش‌ِ اندوخته شده و جوشش علمی طلاب را از دغد‌غه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران قلمداد کرد.
 
به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری صبح امروز در نشست تخصصی معاونان پژوهش استانی ‌حوزه‌های علمیه خواهران  که در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون(س) قم برگزار گردید ضمن عرض خیر مقدم و همچنین تبریک عید قربان گفت: امیدواریم برگزاری این نشست کمک کند تا بتوانیم به یاری خداوند سالی پربار داشته باشیم.
وی با بیان این که نقش محوری پژوهش، تثبیت دانشِ ‌اندوخته شده و جوشش علمی طلاب است، افزود:‌ پژوهش در نهادهای علمی و آموزشی نقش بزرگ و مهمی دارد و این نقش باید مورد توجه معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران قرار گیرد زیرا در این صورت، حوزه‌های علمیه خواهران تبدیل به یک نهاد بالنده در عرصه پژوهش می‌شود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: ‌تثبیت دانشِ ‌اندوخته شده در ذهن و فکر طلاب، صرفا با فعالیت‌ پژوهشی حاصل می‌شود و تحقیق‌هایی که توسط طلاب برای واکاوی یک مطلب در میان منابع انجام می‌شود و همچنین تدوین و تحلیل آن مطلب موجب تثبیت علم و جوشش علمی در طلاب می‌شود.
وی با اشاره به این که نباید مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه خواهران وجود داشته باشد گفت: شعار هر طلبه، یک پژوهشگر به دلیل این انتخاب شده است که طلاب به فعالیت‌های پژوهشی اهتمام ورزند و در این زمنیه به توانایی کافی دست‌‌یابند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری در پایان با اشاره به این‌که نهادینه شدن فعالیت‌های پژوهشی از دغدغه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران است، خاطرنشان کرد: طلابی که جوشش علمی نداشته باشند و خود را محصور در آموخته‌های کلاسیک کنند، نمی‌توانند اثربخشی مناسب در جامعه داشته باشند و ما امیدواریم که پژوهش در مدارس علمیه خواهران نهادینه شود و این مهم فقط با همت معاونان پژوهش  استانی حوزه‌های علمیه خواهران محقق می‌گردد.

اخبار مرتبط