به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها، معاون پژوهش این مدرسه از برگزاریجلسه ژورنال کلاب مقاله با حضور،استاد حوزه،سرکار خانم مریم زارع درسالن کتابخانه مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها خبر داد.
در جلسه ژورنال کلاب مقاله به بررسی ابعاد وزوایای ساختاری ومحتوایی مقاله ی آثار تربیتی حیا ونقش مادر در پرورش آن نوشته طلبه پژوهشگر، فاطمه دهقانیزاذه پرداخته شد.
درابتدای جلسه سرکار خانم مریم زارع به اهمیت موضوع انتخاب شده در مقاله ی مورد نظر اشاره داشت وگفت: با توجه به اینکه امروزه نقش های تربیتی والدین بر فرزندان با وجود رسانه ها در حال کمرنگ شدن هستند ودر بین والدین مادر سنگ بناهای تربیتی را در فرزندان بنا می نهد و از سویی دنیای غرب وحتی نهاد های بین المللی با عناوین فریبنده در قالب فمینیسم وجنبش ها ی برابری جنسیتی وحتی قرار دادهایی نظیر سند 2030گام به گام جوامع را به نابودی خانواده نزدیک می کند، پرداختن به موضوعات زنان وخانواده وتربیت اهمیت بسزایی دارد.
وی در ادامه به بررسی چکیده و مقدمه مقاله پرداخت وگفت:رسایی ورعایت اصول ساختاری مورد نظر در نگارش مقدمه وچکیده دارای اهمیت ویژه ای است که گاه ممکن است مورد غفلت نویسنده قرار گیرد .وی ضمن بیان تفاوت های موجود در مقدمه وچکیده در مقاله مورد نظرر، مقدمه وچکیده این مقاله را خوب ارزیابی کرد.
استاد حوزه در ادامه با همراهی طلاب به بررسی متن وبدنه ی اصلی مقاله پرداخت و خاطر نشان کرد: با مفهوم شناسی درست منظور وقصد نویسنده از مساله مطرح شده و واژگان معین شده،روشن می شود و واحتمال هرگونه سوئ برداشت وخطا رفتن در ذهن مخاطب کاهش یافته ومقاله از نظر علمی در مسیر صحیح خود قرار میگیرد.وی ضمن بررسی سرفصل های بیان شده در مقاله مورد نظر گفت پیوستگی ورعایت سیر منطقی در بیان مسلیل ومطالب، چون نقشه راه به نویسنده راه درست را برای رسیدن به هدف نگارش مقاله نشان می دهد.
در پایان جلسه استاد زارع ضمن بررسی منابع وماخذ معرفی شده در مقاله سرکار خانم فاطمه دهقانیزاده، به نقش استفاده ازمنابع معتبر در اعتبار دهی به مقاله وارزش علمی آن اشاره داشت و با ارزیابی کلی در تمام بخش های مقاله مورد نظر ،این مقاله را هم از نظر ساختاری وهم درجه علمی خوب معرفی کرد.
