در این جلسه، استاد به بررسی مقدمه مقاله خانم بهاءالدینی پرداخت. ایشان توضیح داد : مقدمه باید پس از چکیده نوشته شود و شامل اجزای زیر باشد:
1. تبیین مسئله (اهداف): در این بخش، نویسنده باید کلیدواژهها را توضیح دهد و ارتباط آنها را با یکدیگر مشخص کند.
2. اهمیت و ضرورت: در این قسمت، چالشهایی که ممکن است پیش روی پژوهش باشد یا چالشهایی که قبلاً وجود داشته را باید بیان کرد
3. روش و پیشینه: در این بخش، آثار مرتبط با موضوع باید ذکر شود و شباهتها و تفاوتهای آنها با اثر حاضر تحلیل گردد.
استاد اشاره کرد: مقدمه مقاله خانم بهاءالدینی به صورت یک پاراگراف نوشته شده است که این یکی از نقاط ضعف مقاله به شمار میرود. همچنین، عدم ذکر اهمیت و ضرورت موضوع نیز از نکات قابل توجهی بود که باید در مقاله اصلاح شود. استاد تأکید کردند که پیشینه مقاله به خوبی بیان نشده و وجوه شباهت و تفاوت با آثار قبلی نیز نادیده گرفته شده است.
خانم حاجی مقصودی نیز در ادامه جلسه فرمود: پس از بیان مقدمه، نویسنده مختار است که به بیان معانی مفاهیم بپردازد یا مستقیماً وارد متن اصلی مقاله شود. نویسنده این مقاله مفهومشناسی را پس از مقدمه آورده و به تعریف واژه "صمیمیت" پرداخته است. اما استاد انتقاد کرد: نویسنده این مقاله دربیان معنای صمیمیت کتب غربی را جست وجو کرده اند در صورتی که نویسندگان ایرانی قادرند این مفهوم را بهتر تبیین کنند.
استاد در نقد متن مقاله تأکید کرد: محقق باید از ذکر مطالب پراکنده و اضافی پرهیز کند. ایشان ارجاعدهی در مقاله را ضروری خواند و بیان کرد: آدرس تمام پاراگرافها باید ذکر شود، مگر اینکه تحلیل خود محقق باشد. استاد همچنین درباره سرقت علمی هشدار دادند و توضیحاتی درباره ارجاع درون متنی و پاورقی ارائه کرد.
در پایان جلسه، استاد طلاب را به نوشتن مقالات علمی و شرکت در همایشهای علمی تشویق کرد. ایشان بر اهمیت پژوهشهای علمی تأکید کرده و خواستار توجه بیشتر به جزئیات مقالات شد تا کیفیت پژوهشها افزایش یابد.این جلسه فرصتی مناسب برای تبادل نظر درباره چالشهای پژوهشی و ارتقاء کیفیت مقالات علمی بود.