در ابتدای جلسه، استاد از خانم بهاءالدینی برای تدوین مقاله تشکر کرد و سپس به نقد موضوع مقاله پرداخت. ایشان اشاره کرد که موضوع مقاله از دو بخش تشکیل شده است: 1- نقش صمیمیت در تحکیم خانوادههای سنتی و مدرن و 2- تأثیر صمیمیت بر این خانوادهها. در صورتی که مقاله تنها یک مسئله را پاسخ میدهد پس شایسته است یک جزء آن حذف گردد. استاد پیشنهاد کرد عنوان مقاله بهتر است به «مقایسه تأثیر صمیمیت بر استحکام خانوادههای سنتی و مدرن» تغییر یابد، زیرا واژه «تحکیم» به معنای «به داوری طلبیدن» است و استفاده از «استحکام» مناسبتر است.
استاد همچنین به ساختار موضوع اشاره کرد و بیان کرد: که موضوع باید شامل مقوله، موضوع عام و قیود باشد. در اینجا، خانواده به عنوان موضوع عام و قیود شامل «استحکام»، «خانواده»، «سنتی» و «مدرن» هستندبنابراین کلمه مقایسه به عنوان مقوله به موضوع افزوده شد.
در ادامه، استاد نکاتی درباره نگارش نام نویسنده مطرح کرد، از جمله: نام نویسنده باید در سمت چپ زیر عنوان نوشته شود و مشخصات نویسنده در پاورقی قید گردد. همچنین پیشنهاد کرد: به دلیل عدم فارغ التحصیلی طلبه، به جای کلمه «دانش آموخته»، از واژه «طلبه» استفاده شود و ایمیل نویسنده نیز در پاورقی ذکر گردد.
استاد نقد چکیده مقاله را ادامه داد و تأکید کرد: چکیده باید نمایی از تحقیق شامل تبیین مسئله، هدف، روش و یافتهها باشد. وی توصیه کرد: که جملات اضافی حذف شوند و یافتههای تحقیق به صورت علمی و دقیق بیان شوند.
در نهایت، استاد به کلیدواژههای تحقیق پرداخت و پیشنهاد کرد: کلیدواژه «تعامل اعضاء» حذف شود. نقد مقدمه و بدنه مقاله به جلسه بعد موکول گردید. این جلسه فرصتی مناسب برای ارتقاء کیفیت مقاله بود و نظرات استاد میتواند به بهبود ساختار و محتوای آن کمک کند.