در این کارگاه خانم اسدالهی معاون پژوهش مدرسه تخصصی کوثر و مسئول دوره تربیت محقق به تعریف تفکر نقاد و هوش RQو نوع عملکرد دانش پژوهان در مواجهه با سیل شیهات و اطلاعات در فضای مجازی و ... پرداختند. تفکرنقاد عبارتند از فرآیند پرسش، تحلیل، تفسیر، ارزیابی و شکلدهی نظر درباره آنچه میخوانید، میشنوید، میگویید یا مینویسید. از طرفی مولفه های اساسی تفکر از قبیل برقراری ارتباط، طرح سوال، تجزیه و تحلیل، خلاقیت، واقع گرایی، حل مسئله، خود تنظیمی، مشاهده گری است که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد تا حس دقت و نکته سنجی در امر پژوهش در ایشان تقویت شود.