یزد-بهاباد-مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)

نشست بصیرتی بهمناسبت انتخابات

شناسه خبر : 142106

1402/12/02

تعداد بازدید : 5

نشست بصیرتی بهمناسبت انتخابات
معاون پژوهشی مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) شهرستان بهاباد از نشست فرهنگی پژوهشی با موضوع"چرا انقلاب؟" در محل این مدرسه با سخنرانی هادی سیاسی و فعال جبهه فرهنگی این شهرستان،عباس اقبال(فرماندار سابق)،با حضور طلاب و اساتید این مدرسه خبر داد

تفسیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی از جمله تاریخی "انقلاب ما انفجار نور بود" یعنی بیان دستاوردها و پیشرفت انقلاب اسلامی که هم اکنون شاهد رشد چشمگیر آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) شهرستان بهاباد نشست فرهنگی پژوهشی با موضوع"چرا انقلاب؟" در محل این مدرسه با سخنرانی هادی سیاسی و فعال جبهه فرهنگی این شهرستان،عباس اقبال(فرماندار سابق)،با حضور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

اقبال در ابتدا با تعریف واژه طاغوت گفت:طاغوت در اسلام به‌معنای هر آن چیز یا کسی است که به‌جای خداوند در جایگاه پرستش قرار می‌گیرد و جز خدا هر معبودی همچون شیطان ،بت‌ها و یا هر مصداق دیگری طاغوت محسوب می‌شود .

ایشان بیان کرد:طاغوت صیغه مبالغه و از ماده طغیان است و طغیان به‌معنای هر چیزی که از حد تجاوز بگذرد ،این واژه هم به‌معنای مفرد و هم به‌معنای جمع می‌آید و در سه آیه آیت الکرسی دو مرتبه کلمه‌ی طاغوت آمده است.

هادی سیاسی سپاه در ادامه گفت: این کلمه یک‌ مرتبه در آیه ۲۵۶ که بحث نبوت است و می‌فرماید بی‌تردید راه هدایت از گمراهی به واسطه این قرآن روشن شده‌است پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد الحق که به دستگیره محکم چنگ زده که گسستن ندارد و مورد دیگر در آیه بعد که بحث ولایت خدا است وولایت خدا ولایت حق می‌شود و ولایت غیر خدا ولایت طاغوت می‌شود .

وی افزود:خداوند ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند و کسانی که به ولایت خدا کفر ورزیدند سرپرست‌های آن‌ها طغیانگران هستند و در این آیات طاغوت یعنی ولی طاغوتی که به‌صراحت می‌فرماید اولیای آن‌ها طاغوت است پس ما یک  قانون طاغوتی و یک ولی طاغوتی داریم وهرچیزی که از خدا نباشد و تعارض داشته باشد حکم طاغوت پیدا می‌کند .

اقبال در ادامه افزود: حکومت پهلوی یک حکومت طاغوتی بود چون رضاشاه را انگلیس بر سر کار آورد که بعد از آن محمدرضا به تخت پادشاهی نشست و حکومت آن‌ها هرگز خدایی نبود.

ایشان بیان کرد: صاحب اختیار ما در مرحله اول خدا بعد از آن پیامبران و امامان و در زمان کنونی جانشین امام است در حالی که در آن زمان انگلیس و آمریکا خود را همه کاره ما و کشورمان می دانستند.

 ایشان گفت : مهم‌ترین انگیزه ملت ایران از انقلاب این بود که خواستند تحت حکومت خداوند باشند نه  غیر خدا چرا که در زمان پهلوی ما استقلال و اختیاری از خود در مسائل مختلف نداشتیم در آن زمان رضاشاه اختیار ما دست انگلیس بود برای مثال مظفرالدین شاه برداشت و اکتشاف نفت را به مدت ۹۰ سال به دست انگلیس سپرده بود و ایرانیان اختیاری در این مسئله نداشتند.

 وی افزود: در آن زمان خدمات رفاهی در اختیار انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بود برای نمونه برای رفتن به اتاق پزشک، تمامی افراد ایرانی بایستی در صف بایستند و ساعت‌ها منتظر بمانند درحالی‌که اگر شخص آمریکایی و انگلیسی وارد می‌شد اولویت با او بود و بدون ایستادن در صف وارد اتاق پزشک می‌شد.

 وی در ادامه در مقایسه‌ی تفاوت هایی که بین ایرانی‌ها و اجانب گذاشته می‌شد گفت: حتی دراتوبوس خط واحد باید صندلی پشت‌سر راننده برای شخصی باشد که اجنبی این کشور است و اگر ایرانی‌ها روی آن می‌نشستند مرتکب جرم شده‌ بودند و  قانون کاپیتولاسیون نیز یکی دیگر از ظلم ها و قانون‌هایی است که برعلیه کشور مردم کشور ما به تصویب رسید .

اقبال در ادامه گفت: ایرانی‌ها در زمان پهلوی حق نظافت محل‌هایی مثل سنگ آهن را داشتند و سایر برنامه‌ها دست روسی ها بود و سپهبد آذر برزین آخرین معاون نیروی هوایی زمان شاه که بسیار نیروی زبده و کاری بود و در زمان انقلاب از ایران فرار کرد وی به شاه پیشنهاد داد دکلی که اخبار ایران را مخابره می‌کند خواهم زد و شاه در پاسخ او گفت اگر کسی متوجه نمی‌شود بزن. صبح روز بعد که سپهبد درحال آماده‌سازی مقدمات بود از دفتر شاه تماس گرفتند که سریع  به کاخ سعدآباد برود شاه ناراحت شد و گفت این موضوع قرار بود بین خودمان بماند پس چرا سفیر آمریکا آمد و گفت این کار را انجام ندهید، بعدها متوجه شد که همه‌جا در کاخ ،اتاق‌خواب شاه و... شنود گذاشته شده‌است و در کتاب فرمان و نافرمانی موضوعاتی از این قبیل بیان‌شده است .

وی در ادامه با معرفی کتاب "فرمان و نافرمانی "و توضیحات مختصری درباره آن گفت: این کتاب به دلیل منافق بودن نویسنده‌ی آن و کارهایی که ایشان علیه ایران انجام داده است اجازه انتشار نگرفته است و بسیاری از مطالب این کتاب مغرضانه نوشته‌شده است اما در همین کتاب که با اغماض کامل به سود آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نوشته‌شده است به این مسائل و نفوذ آمریکا و انگلیس مطرح گردیده است.

ایشان گفت بررسی دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی با فاصله گرفتن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چراکه انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران ،منطقه، جهان اسلام و جهان غیر اسلام بوده‌است .

اقبال گفت: یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌خصوص در نسل جوان نسبت‌به آینده از طریق سیاه‌نمایی ،بزرگ کردن مشکلات ،زیر سوال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان‌دادن جامعه دینی است تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ازسوی جوانان ایرانی را گرفته و با نوع واقعیت پنداری برای آنان در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد کند.

 ایشان در ادامه برخی از دستاوردهای اقتصادی چهار دهه انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: در زمینه زیرساخت‌ها، تولید ملی، شاخص فقر و دسترسی به خدمات اساسی  وپیشرفت‌های صنعت و نفت پس‌از انقلاب که پنج فرآورده اصلی پالایشگاه‌ها را حدود دو و نیم برابر شده‌است، افزایش ذخایر هیدروکربوری مایع و گاز مایع ،افزایش در تولید و فروش نفت و گاز مایعات و میعانات گازی، افزایش ۳ برابری تولید بنزین و افزایش تولید گاز مایع ،افزایش تولید نفت سفید، گاز و غیره اشاره کرد.

 وی در ادامه افزود پیشرفت چشمگیر ایرانیان در علم و فناوری آن‌چنان زیاد بوده‌است که چشم دنیا را خیره کرده‌است.

 هادی سیاسی در ادامه گفت: ما در مسائل معنوی هم پیشرفت‌های زیادی کردیم و در هیچ مسئله‌ای قابل‌مقایسه با آن زمان نیستیم که همین امر یکی از دلایل آمار رضایت‌مند زندگی شاد وسالم مردم ایران است که توسط مؤسسه گالوپ (معتبرترین مؤسسه نظرسنجی) در سال دوهزار و بیست وچهار منتشر شد.