در تاریخ 1402/09/29 نشست نقد فیلم توسط کلثوم مرادی با حضور طلاب برگزار شد.
خانم مرادی در این نشست به نقد فیلم بازی مرکب پرداختند و در این باره گفتند: بازی مرکب فیلمی است که نقش اجتماع و قانون را در وضعیت معاش بد جامعه به تصویر می کشد در این فیلم دیگر دغدغه مردم نیاز های صرفا اولیه نیست برای همین در اینجا فردی وجود ندارد تا نمایانگر عشق باشد. در این فیلم نیز مانند فیلم های گذشته چاقی نماد ثروت و لاغری نماد فقر و محبوبیت است که در این فیلم بخوبی مشاهده می شود. افراد ثروتمند جامعه که بسیار متمول هستند دغدغه هایشان معاش نیست که هیچ، انسانها را در حد کالا و وسیله می بینند و از مرگ آنها لذت می برند وبازی را تماشا می کنند و ملنند گذشته انسانها در بازی گلادیاتور گونه به قتل می رسند.
این فیلم سبب شد که مردم جهان به فرهنگ کره، زبان، غذا و... علاقمند شوند. بازیهای کامپیوتری بازی مرکب طرفداران زیادی پیدا کرد و تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ جامعه داشت که تا حدی این فیلم متاثر از فیلم اجتماعی ستیز جوکر بود. قانون کارایی ندارد برای همین در این فیلم فقط یک پلیس دیده می شود که آنهم کارایی ندارد و افراد جامعه باید حق شان را خودشان بگیرند.
ایشان در ادامه گفتند: این فیلم نماد جنگ، فقر و ثروت بین دو جامعه فقیر و ثروتمند است ضرب المثل کسی که تو باغ نیست خود صاحب باغ است در سطح جهانی انتشار یافت و کلمه vipنیز از این فیلم به سرعت در محاوره ها با این کلمه گسترش یافت.
این فیلم نشانگر این است که ثروت زیاد سبب می شود انسان راهش را گم کند و به بیراهه برود و دست به اعمال شنیعی بزند که انسان بازیچه می شود.
و در پایان ادامه دادند: در این فیلم انسان های ضعیف در سطح جامعه بی ارزش و توخالی هستند و افرادی که در این فیلم بازی می کنند از مذهب های مختلف هستند که مذهب تاثیری در بهبود معاش مردم نداشته است لذا تن به این بازی مرگبار داده اند. سطح تحصیلات نیز هیچ فایده ندارد و افرادی با سطح سواد های مختلف شرکت می کنند وقتی قدرت و ثروت در دست عده ای خاص به نام به اصطلاح وی آی پی اند سواد نیز تحصیلات نیز سودی ندارد.