در این نشست خانم ناهید طیبی بیان کرد:
آیاتی رو پیدا نمی کنید که زن ستیزانه و مرد سیتیزانه به نظر نمی آید،ایها الناس اعم از زن و مرد ما قرار دهنده خلیفه روی زمین مشخص نکرده مرد باید خلیفه باشد یا زن باید خلیفه باشد.
گوهر وجودی ماده مشترک برای زن و مرد یا ایها الناس انسان اعم از زن و مرد را شامل می شود، خدایی که شما را خلق کرده از نفس واحده یک ماده اولیه که خدا انسان را خلق کرد.
وی گفت: فیثاغورث بر این باور بود که مرد از اصل خوب و از نظم و نور آفریده شده، اما زن از نسل بد و آشوب آفریده شده، کتاب هایی در صدر اسلام نوشته شده یا کتاب هایی مانند عصر جاهلی، نگاه به زن فرو دستی بوده است.
خانم طیبی گفت: زن و مرد شقه یکدیگر هستند، شقه مرد و شقه زن؛ برای مثال کودکان دو قلوشقین هم هستند؛ براساس گفتمان خلقت ماهیت زن و مرد یکی است، هردو از یک گوهر اصطلاح قرآنی آفریده شده اند.
وی گفت: تساوی جایگاه پدرو مادر در خانواده،
به طور خاص مادر بیشتر از پدر ستوده می شودبه این دلیل که مادر سختی هایی که در دوران بارداری تحمل کرده است به همین منظور نام مادر، برجسته تر می شود