در این نشست اقای امیری بیان کرد:آنچه که در مهدویت امری ضروری و حیاتی است و باید به آن عنایت کرد اعتبار جامعه روحانیت به امام عصر عجل الله یعنی حقیقتاً اصل مشروعیت ولایت فقیه بر اساس امام عصر، اگر شما نظام رو منهای امام عصر قرار بدید هیچ ارزشی ندارد.
پایه اساسی ولایت فقیه و علمایی که به کلام حضرت: اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا به اولین روایت اهل بیت درباره امام عصر می رسیم که پایه و اساس آن کتاب باب الحجه است.
وی گفت: مهدویت یک رکن رکین مشروعیت
انقلاب اسلامی،نظام اسلامی، حکومت اسلامی، دولت اسلامی بر اساس وجود امام عصراست؛ این باور ربطی به مذهب ندارد یعنی اکتسابی نیست.اینگونه نیست باور به مهدویت گرچه امروزه باور به مهدویت گفتند: باور به مذهب یک عده قلیلی و تشیع اما حقیقتاً کارکردها و باورداشت مهدویت را رصد کنیم غیر از اینکه برای مذهب حتی برای دیانت در نهاد بشریت.
استاد امیری گفت: سوره ملک آیه ۳۰ قل ارایتم ان اصبح ما و کم غورا فمن یاتیکم بماء معین حال باید بگوییم وظایف و تکلیف ما چیست؟ شاید بگویید وظایف و تکلیف یکی است اما تکلیف حساستر از وظیفه است اما من وظیفه دارم، امام زمان واجب عینی است، همه ما باید حضور داشته باشیم تک تک افراد بازخواست خواهند می شوند در عرصه مهدویت؛ هنگامی که مشروعیت و معرفی با ولی عهد است باید زمینه سازی صورت بگیرد.
آقای امیری گفت: زمینه و بستر یک بخش معرفتی و شناختی، همانطور که ما باید علاقمندان به امام و مهدویت شناخت پیدا کنیم شک نکنید در همین زمینه دشمنان هم دارند به شناخت میرسند، عنوانی داریم به نام سیر مهدی پژوهی در غرب، مسیح گرایی در مقابل مسیح آنتی مسیح می آورند، یعنی ضد مسیح؛ ضد مسیح را در غرب امام عصر عج معرفی کردند امام جامعه شیعی مارا آنتی ویروس معرفی کردند.
وی گفت: مردم ما نگاهشان،
نگاه علامتی است و نه نگاه شرایطی همه منتظر دجال هستند که بیاید دجال خیلی وقته آمده ما خواب هستیم خیلی از علائم ظهور محقق شده روایت بیان میکند:
خدا یک شبه همه شرایط و علامت ها را فراهم میکند، تامردم نسبت به آن آگاهی پیدا کنند.ایشان افزود: به ادبیات حضرت آقا در این زمینه بیتفاوت نباشید، مهدویت در منظومه فکری رهبری فرزانه قابل استفاده است، در دیدگاه حضرت آقا مهدی پژوهی و رسالت ها عملکرد ها بیان شده است.