خانم حبیبه شاهنده از اساتید فعال شرکت کننده در دوره تدوینگری متون درسی گفت: ساختار و محتوای دروس حوزه باید متناسب با نیاز جامعه و طلاب باشد و رعایت اصول استانداردهای علمی کتابهای آموزشی بسیار ضروری می باشد .
خانم شاهنده افزود: تحول در دروس حوزه باید بر اساس برنامه ریزی و مدیریت کارشناسان و متخصصان امر باشد به گونه ای که آخرین دستاوردهای پژوهشی بر حسب نوع رشته در متون آموزشی آورده شود در این صورت تعلیم و تعلم طلاب بر اساس نیاز جامعه پیش رفته و مفید و اثر بخش خواهد بود.
پژوهشگر مدرسه علمیه ثامنالحجج( علیهالسلام) پارس آباد در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تحول در دروس حوزه گفت: هر تحولی در متون درسی حوزه های علمیه خواهران همواره باید بر اساس نیاز جامعه با ارائه راه حل های متناسب باشد و تفاوت استعداد های طلاب هم باید در نظر گرفته شود .
ایشان در ادامه افزودند: نظام برنامه ریزی آموزشی و تحول در متون درسی حوزه باید به گونه ای باشد که حذف زاوید، استفاده از ابزار های جدید و نوآوری علمی و جهت گیری علمی دروس در اولویت باشد که یادگیری تدوینگری برای این امر ضروری بنظر می رسد .
مدیر مدرسه علمیه ثامنالحجج (علیه السلام) پارس آباد با اشاره به ویژگی های کارآمدی متون درسی استاندارد خاطرنشان کرد: بر طبق نظر مقام معظم رهبری، در تدوین کتب درسی اصل باید بر اساس تسریع در فراگیری و استفاده از وقت طلاب در اولویت برنامه ها قرار داده شود به گونه ای که در حداقل زمان، حداکثر مطلب آموخته شود .
وی افزود: بی شک پژوهش و تحقیق در نظام آموزشی دنیا از ارکان اساسی هر جامعه ای به حساب میآید و حضور بانوان طلبه می تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات بخصوص در حوزه زن و خانواده باشد.