خانم احمدی در این نشست گفت : در دنیای امروز علم و دانایی یکی از محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب شده و یکی از فاکتورهای توسعه به شمار می رود.
وی اظهار داشت: پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشنتر از مفاهیم به شمار می رود و در گسترش مرزهای دانش و طرح افقهای تازه برای آیندگان نیز تاثیر بسزایی دارد بنابراین نیاز است كه پژوهشگر با نگاهی نقادانه و موشكافانه به پیرامون خود نگاه كند و بهترین راه حل ها را برای برطرف كردن مشکلات جامعه به نهادهای متولی و اجرایی آن پیشنهاد دهد.
استاد حوزه مدرسه پارس آباد با اشاره به اینکه روحیه ی سطحینگری و شتابزدگی با پژوهش واقعی و حقیقی سازگار نیست افزود: تحقیقِ علمیِ راستین با نگرش و تفکّر عمیق تولید میشود و از این جهت باید بُنیه ی علمی و تحصیلی پژوهشگران همواره تقویت و توسعه یابد.
وی با اشاره به گسترش دامنه ی دانش و رشته ها اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم حوزهها، موضوع پژوهشمحوری و پژوهش کردن در عرصه های مختلف بوده است و اگر حوزههای علمیه بخواهند به نتایج مورد نظر در انجام وظایف و مسئولیت ها برسند باید پژوهشمحوری را در تمام سطوح ارتقا دهند تا تولید تفکر و اندیشه صورت گیرد و اهداف مورد نظر حاصل شود.
پژوهشگر مدرسه علمیه ثامنالحجج علیهالسلام افزود : پژوهش و تحقیق در حوزههای علمیّه، همزاد تحصیل و تدریس بوده و یکی از لوازم ضروری پیشرفت علمی و فرهنگی حوزهها بهشمار می آمده است و اساساً تحقیق در کنار آموزش و تبلیغ یکی از سه رکن اساسی رسالتها و وظایف حوزویان بوده و همچنان باید بالنده و سرزنده در متن کار طلّاب و فضلاء گرامی مورد توجه باشد چرا که راه تولید علم و توسعه ی دانش در همه ی ابعاد آن از پژوهش و تحقیق میگذرد .