خانم نعمتی گفت: مسئله یابی اولین گام تدوین مقاله علمی است. فراخوان های پژوهشی با توجه به نیاز سنجی جامعه علمی و ارائه محورهای پژوهشی می توانند طلبه را در نیل به مسئله یابی راهنما باشند. از این رو معاون پژوهش مدرسه بر آن شد تا کارگاه مسئله یابی با تکیه بر فراخوان های پژوهشی را در سامانه مدرس به صورت برخط برگزار نماید.
معاون مدرسه علمیه اظهار داشت: در این کارگاه طلاب ملزم به تدوین مقاله پایانی و علاقه مند به نگارش مقاله مشارکت داشتند. ایشان افزود: استاد کارگاه ابتدا ویژگی های مسئله مطلوب را از لحاظ محتوایی و ظاهری برشمرده و سپس مطابق فراخوان های پژوهشی، همراه با مثال شیوه مسئله یابی را به طلاب آموخت. استاد با هدف یادگیری طلاب از فراخوان های کنگره بین المللی علامه طباطبائی، کنگره بین المللی میرزای نائینی، همایش ملی زن و مدیریت معنوی بحران، همایش ملی جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی بهره لازم را برده و سپس در ادامه ضرورت مشارکت در فراخوان های پژوهشی رشد و علامه حلی مرکز را تبیین نمود. استاد در انتها دستورالعمل و شرایط شرکت در این فراخوان ها را بیان و بر مشارکت فعالانه طلاب تاکید نمود.
خانم نعمتی در پایان اذعان داشت شیوه استخراج مسئله یابی از محورهای فراخوان های پژوهشی، می تواند بهترین راهبرد طلبه برای استخراج مسئله علمی مقاله باشد.