نصاری در ابتدای جلسه به تعریف محتوا و انواع آن پرداخت و گفت: محتوا، شکلی از اطلاعات است که ساختار مشخص دارد؛ برای انسان به عنوان مخاطب قابل درک و استفاده است و فرایند ویرایش (حداقل پیش از عرضه و ترجیحاً حتی پس از عرضه) در مورد آن معنا دارد و قابل اعمال است و دارای انواعی است اعم از:
ا.متن:یادداشت، مقاله، ایمیل
2 .صوت:پادگست، فایل های صوتی
3.ویدئو: انیمیشن، کلیپ،موشن گرافی
4. عکس: اینفو گرافی ، عکس نوشته، اینستاگرام
وی در ادامه افزود:فرآوری مقاله یا یادداشت (محتوی) برای فضای مجازی مراحلی دارد اعم از:بررسی کلید واژگان مرتبط، انتخاب عنوان، ویرایش شکلی و محتوایی متن مقاله، تبلیغ مقاله.
کارشناس فضای مجازی گفت: در بررسی کلید واژه های مرتبط و انتخاب کلید واژه که مهم ترین بخش در نوشتن و یافتن متن برای مقاله است، نویسنده می تواند از موارد زیر استفاده کرد:1- استفاده از سرچ باکس گوگل:2- استفاده از ویکی پدیا3.- استفاده ازtrends.google 4- استفاده ازlsigraph 5- استفاده از keywordgen 6 - استفاد از maz (قوی تر از سایر موارد)
نصاری در توضیح انتخاب عنوان رعایت چند نکته را لازم دانست از جمله: استفاده از عنوان جذاب (ده ردیف اول گوگل ...)، استفاده از 160 کارکتر در عنوان، به کار بردن کلید واژگان اصلی در عنوان، استفاده از چهار کلمه، استفاده از اعداد، اشاره مستقیم به سریالی بودن محتوی، اشاره دقیق به محتوی (امام زمان + 10 ویژگی یاران )
ایشان در پایان به نکات ویرایشی اشاره کرد وگفت:درصد خاصی از کلمات مقاله باید به کلمات کلیدی اختصاص پیدا کندو جملات کوتاهباشد؛ باید در انتشار از فیلم، عکس، تصاویر مرتبط با مفهوم، تصاویر تغییر یافته لوگو عکس نوشته استفاده کرد.