مقايسه ي ماهيت فرشته و جن بااستفاده ازآيات وروايات
اراده ي خداوند از طريق اسباب و علل محقق مي شود و فرمان او براي خلقت آفريدگان و تدبير امور بندگان به وسيله اسباب و علل است كه جامه عمل مي پوشد.امام صادق(عليهالسلام) در اين رابطه فرمودند:«أَبَى اللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ الْأَشْيَاءَ إِلَّا بِالْأَسْبَابِ فَجَعَلَ لِكُلِّ سَبَبٍ شَرْحاً ...) "خداوند ابا دارد كه اشياء را جاري كند به جز به وسيله اسباب. "برخي از اين واسطه ها با كمك حواس ظاهري شناخته مي شوندمانند خاصيت سوزانندگي آتش وشفابخشي دارو ها و كمك انسان ها به يكديگر .اماتعدادي ديگر از آن ها با حواس ظاهري قابل درك نمي باشد و اين مسأله باعث مي شود بخش عمده اي از حقايق تنها بخاطر ناتواني بشر از درك آن ها مورد انكار قرار گيرد..ملائكه و اجنه ازجمله پديده هايي هستندكه ممكن است به خاطر ماهيت ويژه اي كه دارند ناديده گرفته شوند.در اين نوشته سعي شده است با استناد به آيات قرآن و احاديث وروايات به بررسي ماهيت اجنه و ملائكه وقابليت ها و كاركرد هاي اين دوپرداخته شود. الف-در باره ملائكه بيان خواهد شد كه خلقت آن ها از نور است و داراي اقسام مختلف با درجات و مراتب بسيارو كار كردهاي متفاوتي مي باشند كه با انسان و اجنه تفاوت زيادي دارد.
ب-در مورد اجنه بيان خواهد شد كه خلقت آن ها از آتش است و با خلقت انسان و ملائكه شباهت ها و تفاوتهايي دارند.
- : سطح3
- : تفسير و علوم قرآن
- : لرستان
- : خرم آباد
- : لرستان - خرم آباد - مرکز تخصصی زینبیه