با حضور مدير حوزههاي علميه خواهران؛
سامانه پاياننامههاي حوزههاي علميه خواهران رونمايي شد
سامانه پاياننامههاي حوزههاي علميه خواهران طي نشستي در حاشيه برگزاري شوراي مديران مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران محسن شاکر مدير نرمافزار حوزههاي علميه خواهران در اين نشست در سخناني با اشاره به اينکه درخواست تهيه سامانه پاياننامههاي حوزههاي علميه خواهران نيمه دوم سال گذشته از سوي معاونت پژوهش به دفتر فناوري اطلاعات حوزههاي علميه خواهران ارسال شد، افزود: به دنبال اين درخواست تيم کارشناسي براي تهيه مستندات درخواستها تشکيل شد و اين تيم با استفاده از مستندات و مصاحبه با کارشناسان مستندات را مکتوب کردند.
وي با بيان اينکه شروع کار پيادهسازي سامانه پاياننامهها از ابتداي ارديبهشتماه سال جاري آغاز شد، اضافه کرد: طي هفت ماه فرآيندهاي اصلي سامانه، پيادهسازي شد.
شاکر يکي از الزامات پيادهسازي سامانه پاياننامههاي حوزههاي علميه خواهران را ارتباط مستقيم اين سامانه با سامانه آموزش برشمرد و اظهار داشت: اين ارتباط به منظور دريافت پرونده تحصيلي و بررسي موارد آييننامهاي تدوين پاياننامههاي خواهران طلبه است. به دليل فراهم شدن اين ارتباط، مراحل توليد اين سامانه نيز با سرعت مناسبي طي شد.
وي مراحل مختلف کار در اين سامانه را شامل درخواست پاياننامه، بررسي اتوماتيک موارد موجود در آييننامه توسط سيستم، انتخاب موضوع، انتخاب استاد راهنما و مشاور، مراحل مختلف تاييد واحد آموزشي، واحد حوزوي و مرکز، ارائه طرح تفصيلي گزارش پاياننامه و جلسه دفاع و روندهاي فرعي مانند تمديد مهلت، انصرافها و تغيير موضوع دانست.
مدير نرمافزار حوزههاي علميه خواهران افزود: با تهيه اين نرمافزار دستاوردهايي شامل کاهش زمان انجام کار براي طلبه و پرسنل صف و ستاد، کاهش نيروي انساني و هزينه، افزايش بهرهوري با ايجاد بستر شبکه علمي بين طلاب پژوهشگر و اساتيد و افزايش امکان نظارت و برنامهريزي به دست ميآيد.
در اين نشست همچنين حجتالاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي مدير حوزههاي علميه خواهران ضمن تقدير از راهاندازي اين سامانه خواستار تداوم اين گونه فعاليتها در حوزههاي علميه خواهران شد و گفت: بايد در تمام عرصههايي که ميتوان از فناوري نوين استفاده کرد، از اين فناوري استفاده کنيم.