در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد:

دوره دانش افزایی و ارتقاء توان پژوهشی اساتید سطح دو برگزار شد

شناسه خبر : 65536

1397/07/21

تعداد بازدید : 217

دوره دانش افزایی و ارتقاء توان پژوهشی اساتید سطح دو برگزار شد
«خانم دهقانی»، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری کارگاه یک روزه در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) در مدیریت حوزه علمیه خوهران استان یزد با حضور اساتید سطح دو مدارس علمیه خواهران استان یزد خبر داد.

خانم دهقانی ضمن بیان این خبر افزود:  هر برنامه جدیدی نیازمند یک دوره توجیهی است و این دوره یک روزه با توجه به درخواست معاونین پژوهش و اساتید برگزار شد.

وی اساتید را  مجریان اصلی برنامه مهارت آموزی پژوهشگری معرفی کرد و اذعان داشت: هر برنامه جدیدی نقاط قوت و ضعفی  دارد که با اجرا شدن این طرح نقاط قوت و ضعف نمایان میشود.

خانم دهقانی ضمن ابراز خرسندی  از تعامل سه واحد آموزش، پژوهش و فرهنگی اظهارکرد: برنامه مهارت آموزی پژوهشگری اولین برنامه ای است که نامه دستورالعمل اجرایی آن با امضای سه معاونت ارسال گردیده است.

وی بیان کرد: در راستای اشراب آموزه­ها و مهارت های پژوهشی و تربیتی فرهنگی، در برنامه ­های آموزشی و به منظور ارتقاء توان پژوهشی طلاب سطح دو، فایل صوتی ـ تصویری و جزوه‌های آموزشی هریک از آموزه‌های پژوهشی برنامه «مهارت‌‌آموزی پژوهشگری» ، تنها جهت استفاده استادان محترم، در پایگاه پویش، صفحه اداره راهبری پژوهش‌های طلاب بارگزاری شده است .

خانم دهقانی ضمن تشکر از تدبیر جناب آقای بهجت پور و همکاران ایشان پژوهش محور شدن دروس را طرحی لازم و ضروری دانست و گفت: در سال گذشته 190 واحد  در  300 ساعت به طلاب ارائه می شد که احساس می رفت خستگی در طلاب به وجود آمده بود و با قرار گرفتن پژوهش در متن آموزش و کاهش ساعت حضور طلاب در مدارس، ان شاءلله شاهد استقبال بیشتری از پژوهش خواهیم بود.

وی پژوهش را در مدارس علمیه مهمان عنوان کرد و گفت: ان شاءالله با اجرای صحیح این طرح پژوهش به جایگاه اصلی خود بازگردد و  اساتید رویکرد پژوهشی پیدا کنند.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن توصیه به اساتید در مشاهده فیلم های آموزشی تهیه شده از سوی معاونت پژوهش آماده سازی طلاب در عرصه های پژوهش را خواستار شد و یادآورشد: با شناسایی استعداد طلاب و سوق دادن به سمت استعدادها بالاخص در زمینه پژوهش و آموزش مهارتهای پژوهشی  به طلاب ، شاهد افزایش پژوهشگران و آثار تألیفی از سوی آنان باشیم.