براساس این گزارش خانم بازدار در ابتدا با بیان اینکه لازمه عنوان مناسب برای اثر پژوهشی، استفاده از عنوان زیبا، بدون ابهام و سئوال و خلاقیت در طرح است به تبیین شکل ساختاری تحقیقات پایانی پرداخت.
این مقام مسئول در رابطه با تبیین موضوع تحقیق، ابراز داشت که پژوهشگر در شناسایی و بیان تحقیق، سعی دارد شواهد دال بر وجود موضوع را بیان و زمینه ای را که موضوع مورد نظر در آن رخ داده است، تصویر کند از این رو 4 امر جایگاه مسئله ، ویژگی های مسئله، گستردگی زمانی و مکانی احتمالی مساله و علل احتمالی بروز مسئله در آن مطرح می شود.
این استاد پژوهشگر با بیان اینکه گام پنجم در نگارش کلیات تحقیق سوالات اصلی و فرعی آنست، سوالات اصلی تحقیق را دغدغه اصلی پژوهشگر عنوان کرده و لازمه طرح دقیق سوالات فرعی را، مطالعه در مورد ساختار تحقیق و عناوین فصل ها دانست تا با توجه به نوع ساختار فصل ها، سوالات فرعی طرح گردد.
سرکار خانم بازدار با اشاره به انواع چکیده ها، چکیده تمام نما، برهیخته، گرایش دار، انتقادی و چکیده راهنما، در رابطه با نگارش چکیده راهنما، رعایت 3 اصل، توضیح کوتاه راجع به مساله، بیان نکات اصلی مطرح شده در متن تحقیق و نتایج گرفته شده را امری لازم برشمرد.
وی همچنین با بیان چندین نکته کلیدی در نگارش چکیده تحقیق، نگارش به زبان علمی، بیان مباحث به صورت تبیینی و نه گزارشی، عدم وجود نقل قول و ارجاعات مستقیم و ذکر ارجاعات در پاورقی و ... اشاره کرد.
ایشان امتیازات یک اثر پژوهشی مقبول را در بیان صحیح و مناسب عنوان، ساختار صحیح و طرح دقیق آن، چکیده مناسب و میزان کنترل شده نگارش، بیان درست ارجاعات و نقل قولها، استفاده از منابع دست اول و آثار معتبر متعدد و به روز، ذکر مقدمه و نتیجه در هر فصل و ارزش علمی و کاربردی بودن تحقیق، دانست گفتنی است که ساعتی از کارگاه روش تحقیق نیز به بررسی فصل کلیات تحقیق طلاب گذشت و سرکار خانم بازدار به پاسخگویی سوالات مطرح شده طلاب و رفع ابهام ها و مشکلات تحقیق ایشان پرداخت.