در این جلسه خانم سوری رییس اداره ساماندهی پژوهشگران مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به توضیح و تبیین هسته های پژوهشی طلاب پرداختند و گفتند: هدف از طرح هسته های پژوهشی، شناسایی، جذب و ساماندهی استعدادهای پژوهشی است. ایشان تاکید کردند که سلاح پژوهش در عرصه تبلیغ و تدریس بسیار مهم است و ادامه فعالیت های پژوهشی طلاب بعد از فارغ التحصیلی در هسته های پژوهشی شکل می گیرد. در هر مقطعی طلبه فارغ التحصیل شود می تواند در همان سطح در هسته ها عضو شود.
ایشان ادامه دادند: هسته های پژوهشی برنامه دارد و در هر سطحی برنامه ها متفاوت با سطح دیگر است. ایشان به طلاب توصیه کردند شما در حین تحصیل و اشتغال هم می توانید در هسته های پژوهشی عضو باشید و کارهای روزمره مانع عضویت طلاب در هسته ها نیست و علت اینکه طلاب ورود به هسته های پژوهشی نمی کنند چون از برنامه ها مطلع نیستند. ایشان گفتند حضور طلاب در هسته های پژوهشی امتیازاتی چون تسهیل در ورود به مقطع تحصیلی بالاتر، اولویت در واگذاری تحقیقات پایانی، عضویت در مراکز پژوهشی، حمایت از چاپ آثار و ... دارد.
رییس اداره ساماندهی پژوهشگران مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفتند: اگر طلاب هفته ای یک ساعت به پژوهش اختصاص دهند در پایان سال استعداد نگارش مقاله و کتاب خواهند یافت و کاری که از هسته های پژوهشی انتظار می رود نگارش مقاله و کتاب است. ایشان در آخر گفتند: طلاب پژوهشگر می توانند از طریق کوثرنت در گروه ساماندهی پژوهشگران عضو شوند و از کارگاه های مجازی اداره ساماندهی در راستانی تقویت مهارت های پژوهشگری بهره ببرند. علاوه بر این نشست، ایشان یک نشست تخصصی در خصوص طرح برنامه های هسته های پژوهشی طلاب و اساتید با معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران قزوین و یک نشست نیز با اساتید فعال در عرصه پژوهش داشتند.