به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی حوزههای علمیه خواهران، حجتالاسلام والمسلمین علیاکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور، در نشست مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: مرحله ساماندهی، مرحله اول آغاز به کار حوزه های علمیه خواهران بود، حتی امتحانات به صورت متمرکز در ستاد انجام می گرفت.
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم ساختارسازی سیستمی بود، گفت: پژوهش در این مراحل، پشتوانه علمی حوزه های علمیه خواهران بود.
حجتالاسلام والمسلمین حصاری تاکید کرد: در مرحله سوم به سمت حوزه سازی پیش می رویم، اما رسالت حوزه علمیه با آموزش تمام نمیشود، تفاوت اساسی حوزه با دانشگاه نیز همین است که انجام آموزش، آغاز رسالت حوزه علمیه است.
معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه آموزش، مقدمه فعالیتهای حوزه علمیه است و رسالت اصلی طلبگی بعد از آموزش شروع می شود، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی مدارس علمیه خواهران زمانی محقق می شود که کارکرد پژوهشی و تبلیغی و تربیتی احیا شود.
حجتالاسلام والمسلمین حصاری در ادامه ابراز داشت: قول تاسیس یک مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در تبریز از سوی نماینده ولی فقیه در استان داده شده است و دو مرکز دیگر در شهرهای جلفا و بناب نیز راهاندازی میشود.
معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران کشور افزود: این سه مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران تا پایان امسال در استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.
حجتالاسلام والمسلمین حصاری، به ضرورت پژوهش در حوزههای علمیه اشاره و تاکید کرد: مدارس علمیه خواهران به پژوهش به عنوان فوق برنامه نگاه نکنند.
وی همچنین بر ضرورت بازآفرینی آثار علمای بزرگ تاکید کرد و گفت: ترس این می رود که گسلی بین آثار شهید مطهری و نسل جوان ایجاد شود، که باید در جهت بازآفرینی و ساده سازی و پژوهش آثار شهید مطهری و بزرگان دیگر تلاش کنیم.