خانم غریبی فر اعلام کرد: در ابتدا کارشناس محترم با اشاره به اینکه یکی ضرورت های تحصیل طلبگی رجوع به متون اسلامی است، بیان داشتند طلاب باید به منابع اسلامی رجوع داشته باشند سپس با اشاره به تعریف لغوی و اصطلاحی کلمه «منبع» منبع و متون اسلامی را در قالب چهار مورد قرآن، سنت، اجماع و عقل معرفی نمودند و با تعریف سنت، تفاوت بین دو مذهب تشیع و تسنن را در مورد سنت بیان داشته و شرایط رجوع به منابع را اموری از قبیل: کنار زدن تعصب، داشتن علم و اطلاعات کافی، آشنایی با زبان عربی، آشنایی با تاریخ اسلام و احادیث، اطلاع از تفاسیر و نظریات مفسران و طهارت نفس و آمادگی قلبی دانستند.
وی تشریح کرد: جهت آشنایی با متون اسلامی مخصوصا قرآن، به تقسیم بندی منابع پرداخته و اولین دسته منابع را کتب لغت معرفی و آن را به دو دسته عربی مختص قرآن و حدیث (شامل سه منبع: مفردات راغب اصفهانی، قاموس قرآن و مجمع البحرین) و عربی (شامل المنجد، لسان العرب، فرهنگ جامع) همچنین سایر منابع را کشف آلایات، کشف المطالب، کتب علوم قرآنی، ترجمه قرآن (ترجمه تحت لفظی، ترجمه روان، ترجمه قرآن بدون متن ) معرفی و به توضیح هر یک پرداختند. همچنین طبقات مفسران اهل سنت را بیان و منابع تفسیر را از نظر اهل سنت اموری از قبیل قرآن، پیامبر، اهل کتاب، اجتهاد و استنباط اهل سنت دانسته و نظر سیوطی را در مورد مفسرین بیان داشتند.