تهران حوزه تخصصی حضرت فاطمه (س)

نشست معرفی کتاب و روش شناسی سیره مقام معظم رهبری (مدظله)

شناسه خبر : 164651

1404/08/29

تعداد بازدید : 4

نشست معرفی کتاب و روش شناسی سیره مقام معظم رهبری (مدظله)
به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه تخصصی حضرت فاطمه سلام الله علیها نشست معرفی کتاب و روش شناسی سیره مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز چهارشنبه 29 آبان ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای خاک رنگین برگزار گردید.

به گزارش واحد پژوهش مدرسه علمیه تخصصی حضرت فاطمه سلام الله علیها نشست معرفی کتاب و روش شناسی سیره مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز چهارشنبه 29 آبان ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای خاک رنگین برگزار گردید.

ایشان در ابتدای جلسه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به بیان معرفی کتاب با عنوان «روایت آقا »پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: که از نظر مقام معظم رهبری دو عامل پیشرفت نظام ، دین و دانش و اهمیت حوزه و طلبه به کتاب

است .

مروری بر زندگی کتاب روایت آقا سید جواد خامنه‌ای پدر مقام معظم رهبری کردند.در ادامه ایشان

وی افزود: تحقق انقلاب را ۵مرحله و تدریجی دانستند ابتدا انقلاب اسلامی که در ۲۲بهمن محقق شد بعد از آن نظام اسلامی تشکیل شد و بعد از آن تشکیل دولت اسلامی سپس کشور اسلامی و در نهایت ایجاد تمدن اسلامی

ایشان انقلاب اسلامی را تحول معرفتی توسط امام خمینی رحمت الله علیه دانستند که از سال ۱۳۰۶تا ۱۳۱۸خطاب به متحجرین در این زمینه بود. لذا شروع انقلاب با تحول فکری و دانش است

 بعد از انقلاب انسان‌ها ،این انسان‌های انقلابی هستند  که خروجی بی‌نظیر سیاسی آنها از ۲۲بهمن شروع می‌شود .ایشان در ادامه به بیان معنای جهل که دو معنا در برابرآن( علم و فهم )وجود دارد را متذکر شدند و جاهل را توضیح دادند و جاهلیت که همان اکوسیستم زندگی است (زنده به گور کردن دختران ) منظور از جهل در مقابل فهم  است و جاهل کسی که بر اثر نفهمی عمل می‌کند

 امام در برابر این جاهلیت معرفتی نو به وجود می‌آورد که تمام حرکت انقلاب اسلامی در مبنا یش معرفت می‌شود لذا کار طلبه مبنایش معرفتیست که توسط کتاب و مطالعه  انجام می شود وسرانه آن که دو برابر شده است محصول مطالعه عمیق می‌باشد

در ادامه ایشان ویژگی کتاب روایت آقا که سرنوشت و شناخت این علما در زیست طلبگی موثر است را بیان کردند .یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پدر مقام معظم رهبری را (علم و مردم داری) و ویژگی دوم نفی دنیا گرایی که همگی ضد دنیا طلبی بودند و ،ویژگی سوم تربیت اولاد در یک عالم دینی که والدین نقش مهم و موثری در تربیت مذهبی اولاد خود دارد