مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار در پاسخ خبرنگار در خصوص معرفی و بیان سوابق علمی و اجرایی خود اظهار داشت: اصالتا اهل گرمسارهستم و حدود ۳۰ سال است که با حوزه های علمیه مأنوسم، طلبگی را از جامعه الزهرا قم شروع کردم، بیست و یک سال ساکن قم بودم و همزمان با درس خواندن در مدارس قم تدریس هم می کردم، بعد از آمدن به گرمسار و سه سال فعالیت فرهنگی در این شهر، با تأسیس حوزه علمیه خواهران، به مدت هشت سال معاون آموزش و بعد از آن تا کنون مسئولیت مدیریت آن را به عهده دارم، البته ضمن آن به فعالیت های تبلیغی و تدریس دروس حوزوی هم مشغول هستم.
وی در خصوص نقش حوزه های علمیه در پیشبرد علم و پژوهش بیان داشت: شاید در اوایل شروع حوزه های علمیه چندان امر پژوهش به این شکل مطرح نبود ولی الحمدلله اکنون در حوزه های علمیه خواهران مسائل پژوهشی خیلی خوب پیگیری می شود و دستاوردهای خوبی داشته است.
خانم فریدون در پاسخ به سوال خبرنگار که به نظر شما چرا پژوهش در حوزه های علمیه اهمیت دارد و چه جایگاهی در آموزش های حوزه باید داشته باشد، افزود: حوزه های علمیه رسالت معرفی دین را به عهده دارند و معرفی حقیقت دین به دور از تحریف بدون رویکرد پژوهشی و تحقیقی ممکن نیست، زیرا برداشت های غلط از موضوعات مختلف دینی باعث ضربه به آن می شود، بنابراین پژوهش های صحیح توسط افراد خبره در این امر باعث شناساندن دین واقعی خواهد شد و به نظرم ضروری است که مسئله پژوهش از مهم ترین آموزش ها در حوزه های علمیه باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای تقویت فرهنگ پژوهش توسط حوزه علمیه خواهران گرمسار صورت گرفته، بیان داشت: حوزه علمیه خواهران گرمسار سعی کرده در برگزاری نشستهای علمی، کرسی ها و حتی سخنرانی هایی که در سطح مدرسه یا شهرستان برگزار می کند از افرادی دعوت کند که در مسئله مورد نظر، محقق و صاحب نظر باشند و شبهات ناظر به آن مسئله را به خوبی پاسخ دهند و البته طلاب این مدرسه علمیه با مشارکت در جشنواره ها از جمله بانوی کرامت، رشد، علامه حلی و... کسب رتبه های خوب استانی و همچنین در همایش های ملی مقالات پذیرش شده داشته اند.
مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار همچنین در خصوص موضوعات یا حوزه های پژوهشی مورد توجه طلاب گفت: با توجه به رشته تخصصی مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی که در این مدرسه علمیه فعال است و رویکرد حوزه های علمیه خواهران، مباحث مربوط به خانواده و البته مسائل سیاسی و اجتماعی معمولاً مورد علاقه و توجه است.
وی در پاسخ به این سوال که چه موانع و چالش های در گسترش پژوهش در حوزه های علمیه وجود دارد و پیشنهاد شما برای رفع این موانع چیست، خاطر نشان کرد: به نظرم موانع جدی وجود ندارد ولی در حوزه های علمیه باید برنامه ریزی ها و حمایت هایی صورت گیرد تا علاقمندی طلاب به امر پژوهش بیشتر شود، تشویق و تقدیر به موقع از طلاب موفق در پژوهش و شناساندن جایگاه پژوهش به طلاب می تواند این موانع را برطرف کند.
مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار در خصوص برنامه های آینده حوزه علمیه خواهران گرمسار برای توسعه پژوهش و تولید علم بیان داشت: ان شاءالله به توفیق الهی بنا داریم کرسی های آزاد اندیشی را در سطح مدارس و دانشگاه های شهرمان گسترش بیشتری دهیم و همایش های ملی با موضوعات مورد نیاز جامعه داشته باشیم که پیگیری هایی در این زمینه داشته ایم.
وی در انتهای مصاحبه در پاسخ سوال خبرنگار که چگونه می توان حوزه های علمیه را به قطب های تولید علم در جامعه تبدیل کرد، یادآور شد: به نظر می رسد ما اگر بتوانیم به عنوان مسئول، ارزش مطالعه و پژوهش و اثر گذاری آن در جامعه و جهان را درک کنیم می توانیم به عنوان قطب های تولید علم در آینده باشیم، همانطور که در طول تاریخ گذشته نیز بزرگانی از حوزههای علمیه به این درک والا رسیده بودند و به عنوان قطب های تولید علم مشغول فعالیت بودند.