خانم علیاری در این نشست گفت: هنر بیان که هدف غایی آن، فهم بیان از سوی مخاطب است همواره همراه تاریخ سازان بوده است و انبیاء و اولیای الهی با اتصال به آفریننده ی انسان ، برترین کسانی بودند که از آن بهره بردند.
وی با اشاره به دوران امام رضا (علیه السلام) به ویژه دوران ولایت عهدی ایشان ، دورانی خاص در خصوص ارتباط امام شیعه با مخاطبان به دلیل فضای ایجاد شده است افزود: استفاده از زبان دعا، رسانه شعر ، روش های عقلی و استدلالی و شیوه پرسش و پاسخ از روش های ارتباطی امام رضا (علیه السلام) ، در برخورد با مخاطبان بوده است.
خانم علیاری با اشاره به زیرساخت های درونی ارتباط موثر اذعان داشت: نیت ، دانش ، ایمان ، توکل به خدا و ایجاد آمادگی روحی و قلبی از جمله این زیر ساخت هاست که باید در ارتباط مورد توجه قرار گیرد.
استاد حوزه علمیه ثامن الحجج (علیه السلام) شهرستان پارس آباد با تاکید بر ویژگی های مهارتی در برقراری ارتباط موثر در گفتار و رفتار امام رضا (علیه السلام) گفت: توجه به خصوصیات فردی از جمله مودت و مهربانی ، مدارا، نرم خویی، تکریم ، اعتماد آفرینی می تواند تاثیری شگرف در برقراری ارتباط فردی یا گروهی داشته باشد.
مشاور حوزه علمیه با اشاره به اولویت شناسی و موقعیت شناسی در برخورد با مخاطبان افزود: شیوه برقراری ارتباط موثر با مخاطبان که با هدف تربیت مخاطب ، تذکار و تبیین کلام وحی در آموزه های امام رضا (علیه السلام) می باشد، می تواند زیرساخت های ارتباطی ایشان با مردم آن عصر را تبیین کند.