سرکار خانم خادمان گفت: نظام پژوهش حوزه های علمیه از نظر رهبری بر سه هدف، تعمیق تفکر دینی اصیل در جامعه، شبهه شناسی و رفع آن و همچنین تأمین نیازهای نظام اسلامی، استوار است. با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، اهداف فوق زمانی میسور می شود که طلاب حوزه های علمیه به شیوه صحیح پژوهش علمی مجهز گردند. از این رو مطابق جلسه آسیب شناسی با اساتید ارزیاب مدرسه علمیه، کارگاه پژوهشی «ساختار شناسی مقاله» با حضور استاد، سرکار خانم دکتر علیزاده، به مدت چهار ساعت طی دو جلسه، به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.
مدیر محترم مدرسه علمیه اظهار داشت: در این کارگاه طلاب مشمول دومین جشنواره علامه حلی مدرسه ای و مقالات پایانی، مشارکت داشتند. ایشان افزود: استاد کارگاه در جلسه اول مباحث نظری ساختار شناسی را ضمن بیان مثال هایی آموزش داد و در جلسه دوم به صورت عملی، طلاب را در تدوین ساختار موضوع پژوهشی، راهنمایی نمودند.
سرکار خانم خادمان، در بیان مشروح اقدامات استاد در کارگاه اذعان داشت: استاد کارگاه، در ابتدای جلسه اول، با بیان مباحث انگیزشی در خصوص پژوهش و مقاله نویسی، رغبت لازم جهت حضور فعالانه طلاب، در کارگاه را فراهم آورد؛ سپس با هدف یادآوری شیوه مقاله نویسی، اقسام و اجزای مقالات علمی، وِیژگی های عنوان مقاله مطلوب، بدنه اصلی مقاله و مراحل تدوین آن را برشمرد. ایشان در ادامه، مبحث اصلی ساختار شناسی را با بیان، ده گونه ی الگوی مهندسی پژوهش و ذکر مثال برای هر یک از گونه ها، پی گرفت. سپس برای هر یک از این الگو ها زیر شاخه هایی را نام برده و ضمن بیان مثال هایی، این مبحث را تبیین نمود. استاد در پایان جلسه اول کارگاه، نکات کلیدی طرح و ساختار مقاله و معیارهای نقد و تحلیل بدنه اصلی را بیان داشت.
مدیر مدرسه علمیه در ادامه افزود: خانم دکتر علیزاده در جلسه دوم کارگاه به مدت دو ساعت، ساختار موضوعات پیشنهادی طلاب را بررسی نمود؛ و ضمن بیان اشکالات، طلاب را در راستای انجام اصلاحات و تدوین ساختار صحیح راهنمایی کرد. ایشان در پایان گفت: طلاب ضمن ابراز رضایت از برگزاری این کارگاه، در خواست محتوای کارگاه را داشتند، از این رو صوت و جزوه کارگاه در اختیار ایشان قرار گرفت.