تبین هنجارهای اخلاق جنسی در محیط های اموزشی با تاکید بر منابع اسلامی
محقق در اين پژوهش باهدف تبيين هنجارهاي اخلاق جنسي در محيط دانشگاه با نگرش به منابع اسلامي و با روش تحليلي - توصيفي كه انجام داده است، در ابتدا به مباني هستيشناختي و انسانشناختي هنجارهاي اخلاق جنسي پرداخته شد و سپس اصول ناظر به هر يك از اين مباني استخراج شد كه نمونهاي از آنها عبارتاند از: اصل تقيد به محدوديتهاي الهي، اصل رضايت الهي، اصل حكمت، اصل هدفمندي غريزه جنسي، اصل اعتدال و عدم سركوب غريزه جنسي، اصل شكوفايي و تعالي در امور جنسي، اصل رفتار جنسي مسئولانه، اصالت هويت اجتماعي و خانوادگي در امور جنسي، اصل توجه به ضعف انسان در برابر غريزه جنسي و مهار آن از طريق ازدواج. همچنين برخي اصول هم از آيات و روايات به دست آمد كه روح عفاف و پاكدامني در آنها قرار دارد و عبارتاند از: نگاه عفيفانه، پوشش عفيفانه، زينت عفيفانه، حركات عفيفانه، كلام عفيفانه و انديشه عفيفانه. سپس بر اساس اين اصول، روابط دانشجويان دختر و پسر در دو بعد رفتاري و عاطفي باتوجهبه موقعيت و محيط مختلط دانشگاه بيان گرديد. هنجارهاي مربوط به هر يك از روابط كلامي و غيركلامي (نگاه، پوشش، آرايش، حركات) تبيين شد و در نهايت هنجارهاي اخلاق جنسي در ارتباطهاي عاطفي تعيين شده است.
- : سطح3
- : اخلاق و تربيت اسلامي
- : قم
- : قم
- : قم - قم - مدرسه علمیه تخصصی معصومیه