نقش زن در مديريت مصرف خانواده

شناسه محتوا : 13072

1394/12/22

تعداد بازدید : 328

ﭼﮑﯿﺪه دﯾﻦﻣﻘﺪس اﺳﻼم به عنوان كامل ترين و آخرين دين عرضه شده به بشر به طور قطع قابليّت برقراري توازن و نظمي منطقي و عقلاني ميان وسيله و هدف، براي پيشبرد حيات انسان در بستر كمال را داراست، ﺑهره¬ﺑﺮداري ﻣﺸﺮوع از أﻧﻌﺎم الهي را روا، و اﺳﺮاف را ﺣﺮام ﻣﯽ¬داﻧﺪ و اﯾﻦﺑﺪانﻋﻠﺖ اﺳﺖﮐﻪهمۀ اﻓﺮاد ﻣﺴﻠﻤﺎن ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ اﻣﮑﺎﻧﺎت واﺳﺘﻌﺪاد و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ و ﮐﺎراﯾﯽﺧﻮد در ﺑﺮاﺑﺮ اﺟﺘﻤﺎع ﺧﻮد ﻣﺴﺌﻮﻟند. موضوعي اين پايان نامه نقش زن در مديريّت مصرف خانواده از ديدگاه اسلام،است و هدف از نگارش آن تبييين مديريّت صحيح زنان در نقش مادر و مربّي در اصلاح مصرف خانواراست. روش اين تحقيق توصيفي تحليلي به روش كتابخانه¬اي كه در اين جهت برخي از كتب تفسيري، اخلاقي و حديث، مورد استفاده قرار گرفته است. از اين تحقيق به دست مي¬آيد كه منظور از مصرف بهينه و مديريّت اقتصاد خانواده. اصلاح الگوي مصرف، تصحيح و به سامان در آوردن مدل¬هاي رفتاري در مقولۀ مصرف در تمام جنبه¬ها است. مبناي اين بايدها و نبايدها، آموزه¬هاي دين است كه رعايت آن، آثار مادّي و معنوي فراواني به همراه خواهد داشت. الگوي غلط مصرف درزنان وچشم وهم چشمي اانان نتيجه حساسيت هاي بي مورد وتربيت نشده است. در نتيجه مديريت مصرف نيازمند بازنگري است. با توجه به اينكه بيشتر فعاليت‌هاي اقتصادي بانوان در بخش خانواده است، بنابراين زنان مي‌توانند با افزايش آگاهي ومديريت صحيح، و ايجاد اتحاد و همبستگي در بين اعضاء خانواده، نسبت به شناخت عادت¬هاي اشتباه و حذف باورهاي غلط اقدام نمايند. با اين شناخت زنان مي‌توانند نقش تعيين كننده و كنترل كننده بر ساختار خانواده و اجتماع داشته باشند. ﮐﻠﯿﺪواژﮔﺎن: اﺳﺮاف، ﺗﺒﺬﯾﺮ، ﻣﺼﺮف، اقتصاد، مديريت اصلاح الگوي مصرف صرفه¬جويي.
پدیدآورندگان
  • : سطح3
  • : تفسير و علوم قرآن
  • : كرمان
  • : رفسنجان
  • : زينب‌كبري«س»