نشست "جایگاه هستی شناسی در تربیت" در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان برگزار شد.
در این نشست که باحضور حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر صالح قنادی در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی حوزوی و مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها برگزارشد در ابتدا استاد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت رسول(صلی الله علیه وآله)، ایشان را به عنوان مصداق اکمل واتم یک فرد تربیت یافته معرفی کرد واظهار داشت: اسلام شجره ی طیبهای است که حوزه های علمیه شاخ و برگهایی از آن شجره طیبه هستند.
ایشان با نگاه به مکاتب مختلف تربیتی و نواقص موجود در آنها، به تعریف تربیت در اسلام پرداخت و بیان کرد: دلیل عمده به بن بست رسیدن تمام مکاتب بشری در امر تربیت این است که دستورات و اصول تربیتی خود را از خالق هستی دریافت نکرده اند، دین اسلام دستورات خود را از خالق و مدبر هستی میگیرد و چون خالق بر اساس آیه 14 سوره مبارکه ملک؛ عالم، خبیر و لطیف است بهترین، مطمئن ترین و پایدار ترین برنامه های تربیتی را آورده است. که این دستورات مطابق با نظام آفرینش جهان و اسلام و نیز مطابق با فطرت و طبیعت انسانی هستند . وی در ادامه به بیان پاره ای از حقایق هستی پرداخت که در عالم تکوین و تشریع وجود دارند و با فهم آنها مربی و متربی میتوانند مسیر صحیح تربیت را در پیش گیرند.