به گزارش روابط عمومي حوزه علميه خواهران استان هرمزگان، «حجت الاسلام و المسلمين آقاي محمد عبادي زاده» امروز در نشست شورای علمی ـ پژوهشی مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان كه با حضور اعضای شوراي علمی - پژوهشی با هدف ارائه پیشنهادات و انتقادات جهت آسیب شناسی طرح مدرسه محوری در اين مديريت برگزار شد، بيان داشت: مدرسه محوری یک سابقه و پیشینه در کشورهای دیگر هم داشته است با توجه به اينكه هنوز شاید در دنیا تعریف دقیقی از آن ارائه نشده است. وي با بيان اينكه در قابل توجه بودن مسئله مدرسه محوري شکی نیست، افزود: مسئله چگونگي انتقال اختيارات به مدارس از جمله مسائل و دغدغه هاي فكري ما بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه طرح مدرسه محوري را يك طرح خوب و جالب دانست و تصريح كرد: طرح اين موضوع از جانب حجتالاسلام و المسلمین جناب آقای بهجت پور، مدير حوزه هاي علميه خواهران بسيار مسرت بخش است.
وي افزود: شورای علمی پژوهشی مدیریت های استانی یکی از جاهایی است كه حجتالاسلام و المسلمین جناب آقای بهجت پور موضوع مدرسه محوري را براي مشورت و دريافت نقطه نظرات آنها، مطرح كرده است.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده با اشاره به اينكه در طرح مدرسه محوری باید به چند بخش توجه كرد، تاكيد كرد: بخش اول قوانين هستند كه بايد مجموعه قوانین به گونه ای تنظیم شود که اختیارات را به مدرسه تفويض كنند؛ البته این به معنای حذف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران يا مدیریت هاي استانی نیست.
وي افزود: دومين مسئله، مسئله مالي است یعنی به همان اندازه كه بودجه ها از مرکز و مدیریت ها کاهش می یابد به همان اندازه به سمت مدارس هدایت شود. مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان سومین مسئله در مدرسه را وضع قوانين توسط مدارس دانست و گفت: طرح مدرسه محوري به معناي تمركز همه نگاه ها به سمت كاهش بودجه ها نيست بلكه به معناي وضع قوانين هر مدرسه با توجه به اقتضائات مدارس توسط قوه عاقله مدرسه است.
وي افزود: مدارس با وضع و تصويب مجموعه قوانین مدرسه و انتقال به مديريت استاني و اعمال اصلاحات و بازنگري توسط مديريت استاني و سپس انتقال به مركز حوزه هاي علميه خواهران و انجام برخي اصلاحات لازم براي اجرا به مدارس ارجاع داده مي شود. استاد حوزه و دانشگاه با تاكيد بر اينكه سياستگذاري هميشه بر عهده شوراي سياستگذاري مركز حوزه هاي علميه است و اين بر عهده مديريت هاي استاني و يا مدارس نمي باشد، بيان كرد: قانون گذاري در مرحله دوم آن بايد متناسب با سیاست گذاری های ابلاغی به مدارس ارجاع داده شود و مدارس بايد با كمك مجموعه قوه عاقله متشكل از مدیر و کارشناسان خبره با توجه با اقتضائات مدارس قوانين راوضع كنند.
وي در پايان گفت: طرح مدرسه محوری بايد از حمایت و نظارت قوی و بيشتر مرکز حوزه هاي علميه خواهران و مدیریت هاي استاني برخوردار شوند.