وی افزود: در این جلسه استاد ضمن معرفی چند کتاب جهت مطالعه، از جمله؛ کتاب «روانشناسی یادگیری» نوشته علی اکبر سیف و کتاب «ویرایش و نگارش» نوشته احمد سمیعی گیلانی و کتاب «واژه گزینی» از آقای احمد وسکره، به تبیین انواع نگارش؛ علمی، عامیانه و داستان و علائم نگارشی از جمله؛ جایگاه ویرگول و نقطه و نقطه ویرگول و ... پرداخته اند و عامل قوت در نگارش علمی را «مطالعه هدفمند و جهت مند» دانسته اند.
ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: نگارش علمی براساس تقویت دو بعد از جمله؛ بعد نگارش و بعد ویرایش (1. ویرایش زبان گفتار و 2. ویرایش متن )می باشد. در زبان گفتار داشتن مهارت بیان و تحلیل، واژه یابی، واژگان و جمله بندی، پاراگراف نویسی و پیوند دادن مطالب و مهارت تشخیص معنایی (قدرت تشخیص بین معنا) ضروری است.
مازندران برگزاری کارگاه مهارت افزایی پژوهشگری ویژه اساتید در مدرسه علمیه ریحانه الرسول نکا

برگزاری کارگاه مهارت افزایی پژوهشگری ویژه اساتید در مدرسه علمیه ریحانه الرسول نکا
جلسه آموزشی نگارش علمی برای اساتید محترم (سیره پیشوایان و اخلاق اسلامی 5) با هدف ارتقاء توان پژوهشی اساتید سطح دو (مطابق با برنامه مهارت آموزی پژوهشگری) برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «سیده مریم قاسمیان» مسئول پژوهش این مدرسه بیان کرد: این کارگاه توسط آقای اصغر خوشه چرخ، از اساتید مجرب پژوهش (استاد راهنمای تحقیقات پایانی، استاد روش تحقیق و عضو کارگروه پژوهشی مدرسه علمیه ریحانه الرسول نکا) برپا شد.