در این جلسه مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گیلان ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان از شورای عالی سیاستگذاری به عنوان مغز متفکر مرکزدر اجرایی کردن کلیه مصوبات شورا یاد کرده وحضور اعضای دبیر خانه رافرصتی برای بیان مشکلات و انتقال آنها به شورای سیاستگذاری دانستند.
در ادامه جلسه اساتید به بیان مشکلات پرداخته و در همین راستا استاد راهنمای مدرسه صدیقه الکبری (س)تالش با بیان این مطلب که کتاب روش تحقیق پاسخگوی نیازهای پژوهشی طلاب نیست خواستار تجدید نظرو ارئه کتاب کاربردی برای روش تحقیق شدند.ایشان در ادامه یکی از مشکلات طلاب پایه پنجم را تراکم کاری از جهت مشغله های کانون خانواده ،نوشتن تحقیق پایانی و شرکت درآزمون سطح سه دانسته و از مسئولین خواستند تا راهکاری در این زمینه ارائه شود.
وهمچنین یکی از اساتید مدرسه زینبیه(س) رشت عدم وجود امکانات پژوهشی در مدارس را از مشکلات اساسی دانسته و افزودند مدارس با کمبود نرم افزارهای پژوهشی مواجه بوده وعلاوه برآن کتابهای روز و مورد نیاز نیز در کتابخانه های مدارس وجود ندارد.
در ادامه بعد از اظهار نظرسایر اساتید طلاب نیز عمده مشکلات پژوهشی را نبود پشتوانه مالی برای انجام پژوهش ،کاربردی نبودن پژوهشها،نبود ساعات پژوهشی در مدارس،حجم بالای دروس حوزوی و عدم امکانات پژوهشی دانستند.
جناب آقای جعفری از معاونین مرکز مدیریت خواهران قم در پاسخ به مشکلات مطرح شده به تجهیز کتابخانه ها در سال 95،ارتقاء نرم افزار کاوش،در نظر گرفتن ساعات پژوهشی در نظام آموزشی و باز بینی حجم متون درسی اشاره نمودند.