مقالات سطح 2
ردیف |
معیارها |
حداکثر امتیاز |
1 |
رعایت ساختار ظاهری اثر (چکیده ـ مقدمه ـ منابع ـنتیجه ـارجاعدهی واضح و شفاف) |
15 |
2 |
شیوایی و رسائی |
5 |
3 |
رعایت آیین نگارش |
5 |
4 |
تبیین دقیق مسأله |
8 |
5 |
سازماندهی و ترتیب منطقی مباحث |
12 |
6 |
پرهیز از مطالب حاشیهای و زائد |
4 |
7 |
استفاده از منابع معتبر و متعدد |
6 |
8 |
کیفیت تجزیه و تحلیل مطالب و صحت استدلال |
20 |
9 |
اهمیت مسأله (یا موضوع)و مبتنی بر نیاز بودن آن |
3 |
10 |
نوآوری در تنظیم مطالب و ارائه محتوا |
3 |
11 |
روشمندی اثر(توصیفی، تطبیقی، تحلیلی و...) |
6 |
12 |
عبارتپردازی توسط نویسنده |
8 |
13 |
کیفیت نتیجهگیری و جمعبندی |
5 |
14 |
نقد و تولید علم |
5+ |
15 |
موضوعات بخش ویژه |
1+ |
16 |
عدم رعایت اخلاق پژوهشی(ادب در نقد، تواضع علمی، احترام به محققین و مؤلفین و...) |
10- |
مقالات سطح 3
ردیف |
معیارها |
حداکثر |
1 |
رعایت ساختار ظاهری اثر (چکیده ـ مقدمه ـ منابع ـنتیجه ـارجاعدهی واضح و شفاف) |
15 |
2 |
شیوایی و رسائی |
5 |
3 |
رعایت آیین نگارش |
5 |
4 |
تبیین دقیق مسأله |
6 |
5 |
سازماندهی و ترتیب منطقی مباحث |
10 |
6 |
پرهیز از مطالب حاشیهای و زائد |
3 |
7 |
استفاده از منابع معتبر و متعدد |
7 |
8 |
کیفیت تجزیه و تحلیل مطالب و صحت استدلال |
21 |
9 |
اهمیت مسأله (یا موضوع)و مبتنی بر نیاز بودن آن |
3 |
10 |
نوآوری در تنظیم مطالب و ارائه محتوا |
4 |
11 |
روشمندی اثر (توصیفی، تطبیقی، تحلیلی و...) |
5 |
12 |
عبارتپردازی توسط نویسنده |
6 |
13 |
کیفیت نتیجهگیری و جمعبندی |
5 |
14 |
نقد و تولید علم |
5 |
15 |
موضوعات بخش ویژه |
1+ |
16 |
عدم رعایت اخلاق پژوهشی (ادب در نقد، تواضع علمی، احترام به محققین و مؤلفین و...) |
10- |