دستور العمل پنجمین جشنواره پژوهش گروهی رشد

شناسه خبر : 22523

1394/09/04

تعداد بازدید : 2492

دستور العمل  پنجمین جشنواره پژوهش گروهی  رشد

 

«دستور العمل  پنجمین جشنواره پژوهش گروهی  رشد »

 

معاونت پژوهش مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران این جشنواره را به منظور ترویج فرهنگ پژوهش گروهی و توجه به موضوعات کاربردی با عطف توجه به  پژوهش های میدانی برگزار می نماید ، اساتید، کارگزاران و طلاب شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل می توانند با تشکیل گروه های پژوهشی آثار خود را از طریق سامانه فراخوان های پژوهشی درجشنواره رشد شرکت دهند .

 

تشکیل گروه پژوهشی:

اعضاء گروه:

1.      یک نفر از اساتید مدرسه یا کارگزار فارغ التحصیل(معاون پزوهشی ، آموزشی ، فرهنگی مدرسه ای یا استانی)   و یا فارغ التحصیل سطح 3 به عنوان استاد راهنما؛

2.       3 تا 5 نفر از طلاب شاغل به تحصیل  سطح 2 یا سطح 3 و یا فارغ التحصیلان  که یک نفر را به عنوان دبیر مشخص خواهد شد .

*  اساتید و کارگزاران نیز می توانند( بدون حضور طلاب) اقدام به تشکیل گروه نمایند.

* برای شرکت در فراخوان ، تشکیل گروه پژوهشی الزامی است و پژوهش های فردی امکان حضور در جشنواره رشد  را نخواهند یافت .

 

 

شیوه ثبت نام:

ثبت نام و ارسال آثار در دو مرحله انجام می­شود:

الف:ثبت نام گروه :

در این مرحله دبیر گروه، پس از تصویب گروه و استاد راهنما در شورای پژوهش مدرسه و سپس ارسال 3 موضوع برای شورای علمی پژوهش استان و تصویب یک موضوع، باید در سامانه فراخوان­های پژوهشی به آدرس: kwww.kowsarnet.whc.ir  ثبت نام نموده و مشخصات گروه و عنوان تحقیق را ثبت نماید.

ثبت نام برای گروه های رشدطلاب آزاد ،  جامعه الزهرا(س) ، بنت الهدی و خراسان ازطریق آدرس :

   Resrarch.whc.irwww.انجام خواهد شد .

مهلت  ثبت نام گروه، توسط دبیر گروه تا تاریخ 30/9/ 94می باشد.

ب: بارگذاری اثر:                                                                                                                                       

پس از تصویب عنوان تحقیق، طرح­نامه توسط گروه تهیه و برای شورای پژوهش مدرسه ارسال می­گردد که پس از تصویب،  کار پژوهش آغاز می­شود. پس از اتمام پژوهش و تدوین و تایپ نتایج،  دبیر گروه حداکثر تا تاریخ 30/2/95با مراجعه به سامانه فوق اقدام به بارگزاری اثر در سامانه می­نماید.

 

گستره پژوهش :

الف- درون حوزوی :

بررسی راه های جذب جوانان به ویژه استعدادهای برتر به حوزه های علمیه خواهران .

بررسی روابط علمی ، اخلاقی استاد –شاگردی در حوزه های علمیه خواهران .

بررسی وضعیت فارغ التحصیلان حوزوی از منظر بکارگیری و کارکردهای آموزشی ، پژوهشی و تبلیغی .

ب- استانی و منطقه ای :

بررسی وضعیت تعامل حوزه ها با سایر نهادهای فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی .

زن و خانواده و تربیت دینی فرزندان .

آسیب شناسی سن ازدواج .

بررسی فرزند آوری در میان خانواده ها.

بررسی وضعیت مهد قرآن های شهری و استانی .

زنان عالمه و مفاخر زن استان .

ج - ملی :

راه های تثبیت اخلاق مداری دربین جوانان و نوجوانان.

بررسی آسیب شناسی جلسات مذهبی بانوان .

آسیب شناسی شبکه های اجتماعی .

نقد و بررسی آسیب شناسی روابط اجتماعی دختران جوان و نوجوان .

راه های ارتقائ روابط خانوادگی و برقراری ارتباط سالم در بین اعضائ خانواده .

 

ü    موضوعات آزاد یا مرتبط با آداب و سنن اسلامی نیز قابل پذیرش می باشد .

ü    شایان ذکر است موضوعات مشترک میان آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران جهت بهره برداری به پیوست تقدیم می گردد.

ü    ضمناً مراکز استانی می توانند در طی تعامل با مراکزی همچون صداو سیما ، استانداری ، اوقاف و امور خیریه ، سازمان تبلیغات ، بنیاد حفظ و ترویج آثار دفاع مقدس و مانند آن ، موضوعات پیشنهادی یا مشارکتی را در دستور کار قراردهند . بدیهی است با این سیاست گذاری و اجرای موفق آن افزون بر پاسخگویی به نیاز ها، زمینه ای برای معرفی و مقبولیت پژوهشگران خواهر در عرصه میدانی خواهد بود .

شرایط عمومی :

الف : پژوهش رشد  می تواند با استفاده ازروش های کتابخانه ای و یا میدانی انجام گردد .

تبصره : پژوهش های میدانی دارای امیتازات ویژه می باشد .

ب : آثار قبلاً درجشنواره رشد شرکت داده نشده باشد .

ج : نتایج تحقیق می بایست در قالب فایل pdfوwordبا حداقل 25 و حداکثر 100 صفحه 300 کلمه ای باشد و از طریق سامانه فراخوان های پژوهشی بارگزاری شود و از پرداختن غیرضرور به مباحث نظری که هیچگونه کاربردی در متن و نتایج تحقیق ندارد پرهیز شود .

تبصره : با عنایت به بند ج نیاز به ارسال پستی اثر نمی باشد .

 

مزایا:

به صاحبان آثار برتر جشنواره در سطح کشوری لوح تقدیر وجوایز ارزنده  و به برترین های استانی لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت .

برگزیدگان جشنواره به منظور استفاده از امتیازات پژوهشی به بخش های ذی ربط معرفی می شوند.

 

تلفن جشنواره :

 جناب آقای ادیب زاده با شماره تلفن 32144317- 025 پاسخگوي سئوالات محتوایی و جناب آقای ابراهیم پور با شماره تلفن 32144316 -025 پاسخگوی مسائل فنی سامانه خواهند بود.

    اخبار مرتبط