معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با راهبری مدرسه علمیه فاطمیه ابهر نشست علمی کاربردی با عنوان بازآموزی نکات کلیدی و رفع اشکال مقالات سئومحور با تدریس استاد عشقی برگزار کرد.
این نشست با هدف ارتقاء دانش و مهارتهای علمی و فنی شرکتکنندگان در زمینه تولید محتوای مؤثر و هدفمند متناسب با معیارهای سئو طراحی شده بود.
در این نشست تخصصی، سرکار خانم عشقی به تبیین اهمیت و تعریف "پرسونای مخاطب" و "تحقیق کلمات کلیدی" بهعنوان دو مؤلفه بنیادین در بهینهسازی محتوا پرداختند. ایشان پرسونا را مجموعهای از ویژگیها و رفتارهای مخاطب دانستند که شناخت دقیق آن، نقش کلیدی در کاهش خطا و بهینهسازی منابع ایفا میکند. چهار نوع اصلی پرسونا شامل مشتری اولیه، خریدار، مخاطب و مشتری بالقوه معرفی و شیوه طراحی آن با طرح پرسشهایی پیرامون ویژگیهای فردی و رفتاری مخاطب، تشریح شد. همچنین ابزارهایی مانند نظرسنجی، تحلیل شبکههای اجتماعی و گوگل آنالیز رقبا بهعنوان ابزارهای مؤثر در طراحی پرسونا معرفی گردید.
در بخش تحقیق کلمات کلیدی نیز، به تشریح اهمیت کلیدواژهها، انواع آن شامل کلیدواژههای اصلی، طولانی و پنهان و نحوه انتخاب و بهکارگیری آنها در عنوان و متن محتوا پرداخته شد، بهویژه بر ویژگیهایی چون رقابتپذیری بالا و ضرورت درج در نقاط کلیدی محتوا برای کلیدواژههای اصلی تأکید شد.
