


خانم حکیمه نوری اظهار داشت: نقد کتاب یک کار جنبی نیست؛ بلکه جزء ضروری چرخه تولید دانش است. این فرآیند، کیفیت آثار منتشرشده را ارتقا داده و پویایی علمی را تضمین میکند.
وی افزود: یک نقد علمی، اثر را بر اساس معیارهای عینی از جمله روش پژوهش، دقت مفهومی، انسجام استدلال و اصالت محتوا میسنجد و این تحلیل به شناسایی نقاط قوت و ضعف اثرکمک شایانی مینماید.
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(سلاماللهعلیها) اردبیل، تصریح کرد: نقدهای معتبر به عنوان یک فیلتر کارآمد عمل میکنند و پژوهشگر را در انتخاب منابع مرتبط، بهروز و معتبر برای مطالعه و پژوهش یاری میدهند و از هدررفت زمان و سایر منابع جلوگیری میکنند.
مدرس حوزه بیان داشت: در راستای انگیزهبخشی و ترغیب طلاب نویسنده به بهبود کیفیت کتابها و دقت در انتخاب انتشارات، نشست علمی نقد کتاب در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلاماللهعلیها) برگزار شد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران اردبیل، ادامه داد: در نشست علمی نقد کتاب، خانم رویا موسوی از طلاب سطح سه رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی این مرکز آموزشی به ارائه محتوای کتاب خود با عنوان«کار درمان شناختی رفتاری برای کودکان» پرداخت و آقای دکتر اسماعیل صدری پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی بهعنوان ناقد، بهلحاظ شکلی و محتوایی کتاب را مورد ارزیابی قرار داد.
