مازندران اا ریحانه الرسول(س) اا جویبار

برگزاری نشست علمی

شناسه خبر : 163356

1404/08/25

تعداد بازدید : 11

برگزاری نشست علمی
قبرِ مخفی حضرت زهرا سلام الله علیها، سند مظلومیت شیعه

استاد حوزه و دانشگاه: قبرِ مخفی حضرت زهرا سلام الله علیها، سند مظلومیت شیعه. دکتر محمد شریفی استاد حوزه و دانشگاه گفت: قبر مخفی حضرت زهرا سلام الله علیها سند مظلومیت شیعه و به نوعی مبارزه با حاکمیتِ غاصب بود. به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مازندران، دکتر محمد شریفی در پنجمین نشست مجازی انجمن پژوهشی با موضوع "فاطمه شناسی" که در فضای مجازی و با حضور طلاب و مبلغین سطح ۲،۳،۴ برگزار گردید، ضمن اشاره به ارزش و بهایی که مجالس و روضه های ایام فاطمیه دارد بیان کرد: این ایام که متعلق به بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد سراسر نور و خیر و برکت است که باید آن را قدر دانست و با تاثیر از سیره رهبری که رزق یک ساله کشور را از ایام فاطمیه می گیرند، باید جایگاه ویژه ای برای آن قائل باشیم. استاد شریفی همچنین گفت: این که در معنای واژه ی فاطمه می گویند بریده شده از خلق، در واقع ناشی از عدمِ معرفتِ واقعی انسان نسبت به مقام و شأنِ والای حضرت زهرا سلام الله علیها است که ما انسانها در شناخت و درکِ زنی که عینِ پیامبر است ناتوانیم. وی در ادامه ضمن تحلیلِ چرایی مخفی بودنِ قبر حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: قبرِ مخفی حضرت زهرا سلام الله علیها، سندِ مظلومیتِ شیعه است و سفارش حضرت در عدم آشکار بودن قبرش به نوعی رساندنِ اعتراض و در واقع مبارزه ای با حاکمیت غاصب بود. دکتر شریفی همچنین افزود: در تاریخ، ما شاهدِ مخفی بودن قبر حضرت امیرالمومنین علیه السلام نیز هستیم که در دوران حیات امام صادق علیه السلام، شرایطی مهیّا شد و قبر حضرت نمایان گشت ولی در مورد قبر حضرت زهرا سلام الله علیها با تمام تلاش هایی که علمای شیعه و سنی در پیدا کردنِ نشانی از قبر مخفی، با هدفِ رفعِ اختلاف داشتند؛ ولی این اتفاق نیفتاد و گویی امر خداوند است که تا ظهور حضرت حجت عج الله... این قبر مخفی بماند. استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به مصادیقِ سوره کوثر گفت: کوثر بودن فاطمه سلام الله علیها به دلیلِ خیر کثیر و برکت فراوانی بود که در مدت عمر کوتاهش داشت. الگوی بی نظیر بودن در همسرداری و تربیت فرزند، حاصلِ حلقه ی وصل بودن بینِ ولایتِ کبری و نبوتِ عظما است. در واقع ایشان مرز میان تبلیغ وحی و مقام تفسیر وحی است که می تواند کامل ترین الگو برای بانوان در سبک زندگی دینی و مطابق اوامر الهی باشد.