دوره منبع شناسی توسط زهرا محمدی زلانی د ر جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی ره برگزار شد .
این کارگاه آموزشی که با هدف ارتقای مهارت پژوهشی شرکتکنندگان برگزار شد، مباحثی پیرامون تعریف منبعشناسی و شیوه صحیح بهرهگیری از منابع علمی مطرح گردید. در بخش نخست، مدرس دوره به اهمیت منبعشناسی در فرآیند تحقیق اشاره کرد و منابع را بر اساس موضوع به ترتیب دستهبندی نمودکه عبارتند از:منابع قرآنی ، منابع حدیثی، منابع فقهی، منابع فلسفی، منابع جامعهشناسی، منابع روانشناسی، منابع سیاسی ومنابع تاریخی.
محمدی در ادامه، گامهای اصلی پژوهش علمی را بهصورت مرحلهبهمرحله تشریح کرد:
گام اول: تعیین محور اصلی پژوهش ،گام دوم: تقسیمبندی منابع به چهار گروه اصلی شامل:
1. منابع دینی اولیه (قرآن، روایات، کتب اربعه و سایر منابع اصلی اسلامی) که درباره هریک توضیحاتی ارائه شد؛
2. منابع سنتی؛
3. منابع علمی معاصر همچون پایاننامهها، مقالات، پژوهشنامهها، فصلنامهها و مجلات تخصصی؛
4. منابع بینرشتهای که به تلفیق دانشهای مختلف در تحقیق میپردازند.
در ادامه افزود گام سوم: جستوجوی منابع معتبر در بانکهای اطلاعاتی فارسی و پایگاههای علمی است وگام چهارم: ارزیابی منابع از نظر میزان اعتبار، تناسب با محور پژوهش و دیدگاه مؤلف و همچنین گام پنجم: ثبت دقیق اطلاعات کتابشناسی برای رعایت اصول علمی و امکان ارجاعدهی صحیح در پایاننامهها و مقالات است.
- در پایان ،این دوره با استقبال خوب پژوهشگران و علاقهمندان به تحقیق و نگارش علمی همراه بود و شرکتکنندگان به پرسش و پاسخ و تبادل تجربیات پژوهشی پرداختند.

