برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با تولید محتوای استاندارد در فضای مجازی بر اساسSEO در مدرسه علمیه الزهراء «سلام الله علیها» خمینی شهر
کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با تولید محتوای استاندارد در فضای مجازی بر اساس SEO با حضور سرکار خانم کریمی، مسئول محترم برگزارکننده کارگاه های سئو در استان اصفهان، در تاریخ 1404/07/10 در مدرسه علمیه الزهراء «سلام الله علیها» خمینی شهر برگزار گردید.
استاد کریمی در ابتدا به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره اهمیت ورود طلاب به عرصه فضای مجازی، اشاره نمود و گفت: تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی، رسالت امروز حوزههای علمیه است؛ طلبه موفق کسی است که قلم به دست بگیرد و اثرگذار باشد.
استاد کریمی در در پاسخ به این سوال که تولید محتوا در فضای مجازی چیست،گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای پرمخاطب مورد استفاده روزانه مردم است. فرآیند ایجاد و انتشار اطلاعات، دانش یا سرگرمی در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی را تولید محتوا در فضای مجازی می گویند. این محتوا شامل متن، تصویر، ویدئو، پادکست و سایر رسانه های دیجیتال می باشد و با اهدافی مانند آموزش، اطلاع رسانی، تبلیغات و تعامل با مخاطبان تولید می شود.
بنابراین:
محتوا شکلی از اطلاعات است که ساختار مشخص دارد.
برای انسان به عنوان مخاطب قابل درک و استفاده است.
فرآیند و ویرایش برای آن معنا دارد و قابل اجراست.
استاد کریمی در ادامه بحث به انواع محتوا اشاره نمود که شامل موراد ذیل می باشد:
1. انواع محتوا از نظر مخاطبان آن: الف) محتوایی که برای عامه مردم، تهیه و تولید می شود (محتواهایی از قبیل طنز، خبر، دانستنی های عمومی و ... از این نوع هستند) ب) محتوایی که جامعه هدف آن قشری خاص است(مختص یک قشر خاص که دارای سطح تحصیلات خاص هستند و یا سن خاص دارند و....)
2. انواع محتوا از نظر شیوه ارائه و ظاهر: الف) محتوای متنی : شامل مقالات، پست های وبلاگی، توضیحات، محصول و متن های شبکه های اجتماعی ب) محتوای تصویری: شامل عکس ها، اینفوگرافیک ها و تصاویر گرافیکی ج) محتوای ویدیوئی: شامل کلیپ های آموزشی، تبلیغاتی و سرگرمی د) محتوای صوتی: شامل پادکست ها و کتاب های صوتی
3. انواع محتوا از نظر هدف: الف)محتوای عاطفی ب) محتوای سرگرم کننده ج)محتوای اخلاقی د) محتوای علمی