در ابتدای جلسه، معاون پژوهش مدرسه علمیه، علت برگزاری دورهی پژوهشی روش تحقیق پیمایشی را اهمیت نگارش مقالات پیمایشی برای طلّاب مدرسه و ارتقای سطح پژوهشی ایشان دانست.
سپس استاد دانشگاه، ضمن بیان این که تحقیق پیمایشی، یکی از روشهای پرکاربرد در علوم اجتماعی، رفتاری و مدیریتی است، تصریح کرد که این روش، پژوهشگران را قادر میسازد تا با کاوش در میان انبوه کتابها، مقالات، گزارشها و تحلیل دادههای به دست آمده، به یافتههای ارزشمندی دست یابند.
وی افزود روش تحقیق پیمایشی، نوعی پژوهش کمی است که با ابزاری چون پرسشنامه و مصاحبه، برای جمعآوری دادهها از مجموعهای از پاسخدهندگان استفاده میشود. ایشان گفت این روش تحقیق به دلیل فواید و مزایای متعددی که در هنگام جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها دارد، در چند سال اخیر یکی از روشهای مورد استفاده در حوزه پژوهش بوده است.
ایشان در پایان این دوره، پس از جمعبندی مطالب مذکور، آمادگی خود برای همکاری در تدوین انواع مقالات پیمایشی طلّاب اعلام نمود.



