به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمهالزهرا(س) کلاله، دوره مقدماتی «تولید محتوا بر اساس استاندارد سئو در فضای مجازی» با حضور طلاب در مدرسه علمیه فاطمهالزهرا(س) کلاله برگزار شد.
خانم حسینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی) بیان کرد: «ابزار های تسهیل کننده، مثل رایانهها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری الان در اختیار شما روحانیون است. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می توانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که آنها را نمیشناسید برسانید».
وی، سئو را یک مفهوم جامع و متنوع دانست و تشریح کرد: سئو به معنای بهینهسازی موتور جستجو است که بوسیله آن میتوانیم دوست داشتنیهای موتور جستجو از جمله عکس، فیلم، محتوای متنی و غیره را در آن پیاده کرده و جزء نتایج ارگانیک موتور جستجو قرار بگیریم.
مربی سئو افزود: زمانی که عبارت سئو را در گوگل جستجو میکنیم با تعداد بی شماری صفحه و مقاله مختلف مواجه میشویم که هر یک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارائه کردهاند.
خانم حسینی با اشاره به تعریف دیگری از سئو، بیان کرد: سئو به معنای تولید محتوای با کیفیت است که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف میسازد، بنابراین، سئو یک فضای مرجع و علم همیشگی است.
وی به بحث پیرامون سئو سایت پرداخت و تشریح کرد: سئو سایت به معنای انجام عملیات روی سایت است که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبه اول را دارم.
مربی سئو، در پاسخ به این سؤال که چرا به سئو نیاز داریم، بیان کرد: در مباحث مادی و معنوی به مخاطب نیاز داریم، بنابراین، با سئو به راحتی میتوان مخاطب را چند برابر افزایش داد.
خانم حسینی ادامه داد: برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط رباتهای گوگل بررسی میشوند که میتوان این موارد را به پنج دسته سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینکسازی، آنالیز و برنامهریزی تقسیم کرد.
وی، بهینهسازی سایت برای موبایل و افزایش سرعت صفحات را از مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال برشمرد و افزود: مهمترین و تأثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت، توجه به استاندارهای سئو هنگام طراحی و کد نویسی آن است، گوگل برای درک محتوای صفحه باید بیش از هر چیزی به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت و نحوه کدنویسی آن دارد.
مربی سئو، با بیان این که برای شروع کار خود نیازمند استراتژی مشخص و دقیق هستیم، بیان کرد: استراتژی ما در سئو بر اساس شناخت از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد.
خانم حسینی به بحث پیرامون تولید محتوا پرداخت و گفت: رعایت استاندارهای نگارشی، توجه به مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی، استفاده از عبارتهای همخانواده و توصیفی، بهرهگیری از هدینگ و پاسخ گویی به سوالات کاربران از مواردی هستند که هنگام تو لید محتوا باید به آن توجه شود.
وی با تقسیم لینکسازی به دو بخش اصلی و خارجی، تشریح کرد: لینکسازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط مفهومی صفحات داشته باشد و لینکهای خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکنند.
مربی سئو، در ادامه مباحث خود به بحث پیرامون پرسونای مخاطب پرداخت و بیان کرد: پرسونا تصویر فرضی و شفاف از یک فرد است که میتواند مخاطب مشتری یا خرید ایده آل ما باشد، به عبارت دیگر، پرسونا به مجموعهای از ویژگیها، ترجیهات، داشتهها، خواستهها و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب با مشتری فرضی اشاره دارد.
خانم حسینی، موقعیت مکانی، قراردادن موقعیت مکانی، میزان سن، جنسیت، علایق، سطح تحصیلات، عنوان شغلی، میزان در آمد، وضعیت تاهل، زبان، وب سایت مورد علاقه، انگیزه خرید و نگرانیهای خرید را از مهمترین سؤالات برای طراحی پرسونا برشمرد.
به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمهالزهرا(س) کلاله، دوره مقدماتی «تولید محتوا بر اساس استاندارد سئو در فضای مجازی» با حضور طلاب در مدرسه علمیه فاطمهالزهرا(س) کلاله برگزار شد.
گلستان- دوره مقدماتی سئو

سئو به معنای تولید محتوای با کیفیت است که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف میسازد، بنابراین، سئو یک فضای مرجع و علم همیشگی است.