خانم داودی به روش جزئی سازی موضوع یا مبدل موضوع به عنوان پرداخت و گفت:موضوع عام تر ازعنوان است و باید براساس رشته تحصیلی و استعداد خود از بین موضوعات میان رشته ای انتخاب نمود؛ مثلا رشته اخلاق می تواند یک موضوع یا بحث اخلاقی را ازبین موضوعات میان رشته ای علم روانشناسی،علوم اجتماعی،علوم تربیتی،علوم و فناوری و ... انتخاب و مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.
ایشان در جواب این سوال که چطور می توان موضوع را تبدیل به عنوان کرد؟ به صورت مفصل و دسته بندی شده مواردی را ذکر نمود.یکی از قیدهایی که موضوع را جزئی می کند چیستی یا همان مفهوم شناسی،معناشناسی،ماهیت است.یا قید سیر زمانی که با کلماتی مثل:سیر تطور،فرآیند،طبقه بندی،تطورات،طیف و نوسانات می تواند همراه باشد.
استاد پژوهشگر یکی دیگر از موارد تحدید کننده ی موضوع(محدود کردن) را استفاده از مدل خورشیدی دانست و گفت: موضوع را وسط دایره قرار داده و هرآنچه درمورد آن موضوع به ذهن خطور می کند و به عنوان مربوط می شود را در اطراف دایره نوشته و اینگونه می توان موضوع را جزئی و تبدیل به عنوان نمود.
در پایان ،طلاب سوالات و اشکالات در مورد موضوع و طرحنامه خود را مطرح و ایشان پاسخگو بودند.

