به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان- جلسه ژورنال کلاب با موضوع بررسی مقاله «روشهای نهادینهسازی آموزههای مهدوی در کودکان» نوشته خانم کوثر حدادی، برگزار شد.
در این جلسه، خانم حدادی به عنوان نویسنده مقاله، به تشریح دغدغههای خود در نگارش این اثر پرداخت. وی هدف اصلی خود را آشنایی کودکان با مباحث مهدویت و تربیت نسل مهدوی عنوان کرد و تاکید داشت که توجه به این موضوع، امید و حس خوبی را در زندگی تقویت میکند.
حدادی سه رکن اساسی در آموزش مباحث مهدویت به کودکان را مادر و خانواده سالم، مدرسه و معلم، و رسانه دانست و بر اهمیت استفاده از روشهای غیرمستقیم مانند قصهگویی، شعر، مسابقات و بازیهای متنوع تاکید کرد.
خانم فاطمه صغری برقرار، استاد مسئول، ضمن قدردانی از خانم حدادی، به بررسی نقاط قوت و ضعف مقاله پرداخت. از جمله نقاط قوت مقاله، ساختار صحیح، تعداد صفحات استاندارد (بین 15 تا 25 صفحه)، استفاده از 15 منبع، و پرهیز از حشو و زوائد بود.در بخش نقاط ضعف، استاد برقرار به عدم ارتباط قوی و منطقی بین پاراگرافها، عدم استفاده از روشها برای تیترها (با توجه به عنوان مقاله)، طولانی بودن مقدمه (دو و نیم صفحه به جای حداکثر یک و نیم صفحه)، و استفاده از دو رفرنس پشت سر هم اشاره کرد. همچنین، ایشان بر لزوم استفاده از پایاننامهها، کتب و مقالات به عنوان منابع تاکید کرد و ارزش استفاده از مقالات به دلیل بهروز بودن مطالب را یادآور شد.
این جلسه با هدف ارتقای سطح کیفی پژوهشها و تبادل نظر در خصوص موضوعات مهم تربیتی و مذهبی برگزار شد.
به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان- جلسه ژورنال کلاب با موضوع بررسی مقاله «روشهای نهادینهسازی آموزههای مهدوی در کودکان» نوشته خانم کوثر حدادی، برگزار شد.
گلستان- ژورنال کلاببا موضوع بررسی مقاله «روشهای نهادینهسازی آموزههای مهدوی در کودکان»
سه رکن اساسی در آموزش مباحث مهدویت به کودکان را مادر و خانواده سالم، مدرسه و معلم، و رسانه است.