به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س)گنبد کاووس، نشست علمی «بررسی سیره حضرت زهرا بارویکرد پژوهشی » برگزار گردبد.

گلستان- نشست علمی «بررسی سیره حضرت زهرا بارویکرد پژوهشی »

شناسه خبر : 154553

1403/09/21

تعداد بازدید : 3

منظور از الگوی گیری، نزدیک شدن به الگو و در مسیر قرار گرفتن است نه تشابه کامل به شخص؛

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س)گنبد کاووس، خانم مریم ورزداردر نشست علمی با موضوع «بررسی سیره حضرت زهرا بارویکرد پژوهشی »که از سوی مدرسه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گنبد کاووس و با حضور کارکنان و اساتید وطلاب برگزار شد.
خانم ورزدار گفت:اگر بخواهیم رویکردهای پژوهشی با محوریت فاطمه شناسی انجام دهیم:
تحلیل زندگی و سیره فردی و خانوادگی، تحلیل خطبه فدکیه، تحلیل سیره سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها خواهد بود.
حضرت زهرا(س) فرمودند: الجار ثم الدار، ایثار و از خود گذشتگی دیگران را برخود ترحیج می دهد؛
اگر تمام ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله نخ تسبیح این ابعاد وجودی حضرت را بفهمیم نظام گونه برخورد می‌کنیم چیزی که باید بر آن سرمایه گذاری کنیم تعریف اجمالی الگوی انسانی است که
چهارچوبی که به فکر، گرایش و رفتار انسان اثر بگذارد که با تاس از او سیره زندگی خود را طراحی کنیم.
وی گفت:دو نکته اساسی در الگوگیری این است :
1-الگو نباید خارج از دسترس باشد
2-منظور از الگوی گیری، نزدیک شدن به الگو و در مسیر قرار گرفتن است نه تشابه کامل به شخص؛ نزدیک او قرار گرفتن
قله‌هایی هستند که ما باید تلاش کنیم که خود را به قول نزدیک کنیم و در مسیر زندگی خود قرار دهیم و بر اساس آنها عمل کنیم.
خانم ورزدار گفت: محور اساسی الگوی فاطمی آنچه ضروری است در الگوگیری، توجه به عملکرد و سیره همه جانبه در زندگی حضرت است.
. نخ تسبیح صحیفه زندگی حضرت در کلیه ابعاد جهاد است حیات فاطمه سراسر جهاد است
وجاهدو فی الله حق جهاده هو اجتباکم : جهاد فاطمی سررشته الگوگیری از حضرت است.