دولتی در جمع اساتید ضمن بیان جایگاه و نقش استاد در رابطه با علم بیان کرد: کشف و شناختن استعداد و تواناییهای بالقوه یک طلبه و گام برداشتن در مسیری که او را به پرسش وادارد از وظایف اساتید است که این علم و احاطه استاد بر درس را می طلبد و سپس افزود: وقتی سر کلاس، استاد بر درس احاطه نداشته باشد، و مطالعه اش کم باشد، برای طلبه اثر مثبتی ایجاد نمیکند. معاون پژوهش تاکید کرد کرد: شيوههای تدريس به گونهای باشد که طلاب به مطالعه کتابهای درسی اکتفا نکرده و خود با بررسی منابع موجود در موضوعهای درسی به گسترش دانش خويش بپردازند. وی افزود: جهت تقویت اندیشه و پاسخ به شبهات مطرح طلاب در زمینه مطالعه، سیر مطالعاتی با موضوع پیشنهادی از سوی اساتید برگزار گردد. خانم انجیدنی با بیان این که آموزش زیر بنای پژوهش است؛ افزود: با تقویت مطالعه در طلاب و تاکید بر مباحثه میتوان انگیزه مطالعه را افزایش داد. وی افزود: اساتید میتوانند جهت تقویت رابطه با کتاب درساعت پژوهشی فعالیتهای پژوهشی ضمن دروس خود را با حضور در کتابخانه و معرفی کتب منبع، طلاب را با کتاب آشنا و با مطالعه مانوس کرد که با این روش هم به نفع طلبه و هم به نفع طلاب است. کارشناس روش تحقیق افزود اساتید میتوانند در دورههای مناسب شرکت نموده و مطالب را برای طلاب بازگو نمایند. خانم شکری نیز با تاکید بر اینکه باید از تکنولوژی و فناوری روز بهره مند باشیم افزود: مطالعه ی تنها در امور تحقیقاتی کافی نیست، باید با نوشتن، آموخت. طلاب میتوانند مباحث درسی را خلاصه نموده و در وبلاگ بارگذاری نمایند. وی افزود در مباحث درسی که تضارب آرا وجود دارد میتوان قسمتی از زمان درس را با هماهنگی معاون پژوهش به برگزاری کرسی آزاداندیشی اختصاص داد تا بحثهای علمی در محیطهای سالمی بین صاحبان توان و قدرتِ بحث، مطرح بشود و ضمن درگیر نمودن طلاب به مطالعه به شبهات طلاب پاسخ داد.
میزگرد علمی پژوهشی
سمنان سرخه میزگرد علمی پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه نجمیه سرخه خانم زهرا دولتی معاون پژوهش مدرسه علمیه نجمیه سرخه از برگزاری میزگرد علمی پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش با عنوان «عوامل ایجاد انگیزه پژوهش و مطالعه در طلاب و اساتید» با حضور اساتید این مدرسه خبر داد.