فارس مدرسه علمیه غدیریه

نشست رابطه کتابخوانی با امانت داری

شناسه خبر : 153557

1403/09/24

تعداد بازدید : 3

نشست رابطه کتابخوانی با امانت داری
مطالعه و امانت‌داری دو مفهوم کلیدی هستند که به‌نوعی با یکدیگر پیوند دارند. مطالعه به ما کمک می‌کند تا دانش و اطلاعات را جمع‌آوری کنیم، افکار و ایده‌های جدید را بررسی کنیم و درک عمیق‌تری از دنیای اطرافمان پیدا کنیم. در این فرایند، ما با اندیشه‌ها و آثار دیگران آشنا می‌شویم.

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی نشست:«رابطه مطالعه با امانت داری» برگزار کرد.

«زهرا نعمتی» مدیر حوزه علمیه غدیریه شیراز گفت: مطالعه و امانت‌داری دو مفهوم کلیدی هستند که به‌نوعی با یکدیگر پیوند دارند. مطالعه به ما کمک می‌کند تا دانش و اطلاعات را جمع‌آوری کنیم، افکار و ایده‌های جدید را بررسی کنیم و درک عمیق‌تری از دنیای اطرافمان پیدا کنیم. در این فرایند، ما با اندیشه‌ها و آثار دیگران آشنا می‌شویم.

وی افزود: از سوی دیگر، امانت‌داری به معنای احترام به مالکیت فکری دیگران و حفظ صداقت در نقل و انتقال اطلاعات است. زمانی که ما از نتایج و ایده‌های دیگران استفاده می‌کنیم، موظفیم که به آن‌ها اعتبار دهیم و به حقوقشان احترام بگذاریم. امانت‌داری نه‌تنها نشان‌دهنده‌ی اخلاق حرفه‌ای ماست، بلکه به تداوم چرخه‌ی دانش و یادگیری نیز کمک می‌کند.

نعمتی گفت: در حقیقت، مطالعه و امانت‌داری در کنار یکدیگر به ما کمک می‌کنند تا به‌عنوان فردی مسئول و متفکر در جامعه عمل کنیم و به رشد و پیشرفت علمی و فرهنگی کمک نماییم. این دو مفهوم، همدیگر را تقویت کرده و ما را به سمت دانایی و خردورزی سوق می‌دهند.