هفته پژوهش

کهگیلویه و بویراحمد/ برگزاری نشست علمی با عنوان مدیریت زمان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه یاسوج

شناسه خبر : 152251

1403/09/25

تعداد بازدید : 6

کهگیلویه و بویراحمد/ برگزاری نشست علمی با عنوان مدیریت زمان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه یاسوج
کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی با موضوع مدیریت زمان درسالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها یاسوج برگزار گردید.

    به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ یاسوج، خانم هاجر دشتی اصل از اساتید حوزه علمیه فاطمیه سلام الله علیها یاسوج ضمن گرامی داشت هفته پژوهش در راستای شعار پژوهشگران، تعالی اندیشه اثر بخشی علمی به بیان بحث مدیریت زمان وداشتن برنامه جهت اولویت بندی اشاره نمودند.

    ایشان در ابتدای بحث به تفاوت انسان و حیوان اشاره نموده و بیان داشتند حیوان در زمان حال، اما انسان در سه زمان گذشته، حال و آیندهزندگی می کند. او از گذشته تجربه کسب می نماید و در منزلگاه حال با استفاده از تجارب و دستاوردهای گذشته تصمیم می گیرد و با استفاده از این دو مقوله سکوی رشد خود در آینده را ترسیم می کند. وی در ادامه گفت: امروزه دغدغه بسیاری از مردم نداشتن وقت  است. اگر دقت کنیم تقریباً همه انسانها 60 درصد وقتشان هدر می رود آن هم به دلیل نداشتن برنامه و اولویت بندی در کارهایشان، به همین جهت از30 تا 40 درصد باقی مانده ی وقت هم به خوبی بهره نمی برند.

خانم دشتی اصل گفت: در راستای مدیریت زمان باید سه گام اصلی را مد نظر قرار داد؛ گام اول:  تصویر واقعی از 24 ساعت؛ تقسیم شبانه روز به سه قسمت صبح، بعد ازظهر و شب و در هر قسمت چند قاب زمانی برای خود تعریف کن و سعی کنید همیشه نسبت به این زمان بندی پای بند باشید. گام دوم: شناخت خود؛ یعنی این که بدانیم در چه ساعتی از روز توانمندتریم، پس مطابق با همان برنامه ریزی کنیم یعنی کتابهایی که نیاز به تفکر و تحلیل دارند در ساعت کیفی قرار دهیم. گام سوم: درک اهمیت و فوریت؛باید بدانیم درزمانی که ما زندگی می کنیم ثانیه ها دارای ارزش اند؛ یعنی شما در بسیاری از کارهای روزانه می بینید که یک ثانیه باعث شده یک شخص در جایگاه والاتری نسبت به بقیه قرار گیرد. برای همین باید کارهای مهم را در ساعات بهینه انجام داد و روی ثانیه ها و دقیقه ها برنامه ریزی کرد نه ساعت ها.

ایشان در پایان گفتند: هنگام مطالعه باید یک بار مطلب را به حالت روزنامه ای بخوانید و برای بار دوم سعی کنید گزیده نویسی و خلاصه نویسی کنید و در پایان مطالب سنگین و فرار را کد گذاری نماید.