معاون پژوهش سطح 3 مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا فاطمه الزهرا سلام الله بیان کرد با توجه به اینکه طلاب سطح3 برای فارغ التحصیلی خود لازم است پایان نامه ارائه دهند، بر این اساس نگارش طرحنامه از الزامات فرایند تحقیق و به عنوان نقشه راه طلاب پژوهشگر به حساب می آید و یادگیری نحوه نگارش آن برای دستیابی به محصول شایسته ای از پژوهش لازم است چرا که تنظیم صحیح طرحنامه هم باعث سرعت در انجام تحقیق و هم تحقق اهداف تحقیق میشود .
در این دوره آموزشی که با حضور استاد خشوعی برگزار شد سرفصل های آموزشی زیر برای طلاب در نظر گرفته شد از جمله:
-بیان کلیاتی دربارۀ برخی مفاهیم اصلی(پژوهش، روش علمی، طرح پژوهش و مشخصههای اصلی طرح پژوهش)، روش های گوناگون موضوع یابی و اجزای مختلف بیان مسئله
-کیفیت بیان اهمیت و ضرورت، هدفگداری،فرضیه سازی/ طراحی پرسش ها و تعیین متغیرهای تحقیق
-فنون و ابزارهای گردآوری داده ها
-شناسایی، بازیابی و کتابشناسی مقدماتی و تدوین پیشینه پژوهش
این سر فصل های آموزشی در 12 ساعت و در طی سه جلسه 4 ساعت به طلاب عرضه شد تا بتوانند مهارت طراحی و تنظیم طرحنامه را بدست آورند.