در این کتاب میخوانیم؛
از لوازم مدیریت صحیح، اداره امور مبتنی بر آگاهی و مشخص بودن وظایف است. تعیین حدود وظایف خانواده از طرف مدیریت آن، سبب سازمان یافتن امور منزل و جلوگیری از هرگونه کوتاهی و یا لغزشی از طرف اعضاء در انجام وظایفی است که به عهده آنها گذاشته شده است.
در تعیین وظایف، مدیری می تواند هماهنگی لازم را بین اعضاء و وظایف واگذار شده، انجام دهد که نسبت به استعدادهای بالقوه اعضاء و توانایی های آنها آگاهی کامل داشته باشد و وظایف را نیز به درستی بین اعضاء تقسیم نماید. در این راستا؛ متابعت کامل اعضای خانواده از مدیر، به منزله موفقیت ابتدایی او در این امر تلقی می شودکه با به سرانجام رسیدن کارها و تحقق اهداف، این موفقیت کامل می شود.
بنابراین؛ توجه به حدود وظایف در خانواده از وظایف اصلی مدیر به شمار می رود و او را نیز در مدیریتش یاری می رساند.