در ابتدا خانم علیجانی به ارائه محتوایی از پایان نامه خود پرداختند و بیان داشتند :
این پژوهش باهدف بررسی اثربخشی آموزش خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی بر عزتنفس و جرئتورزی دختران نوجوان انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمهآزمایشی با دو گروه (پیشآزمون - پسآزمون با گروه کنترل) است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمام دانشآموزان دبیرستان دخترانه متوسطه اول سمیه شهر اصفهان است. در این تحقیق ۳۰ دانشآموز به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه قرار داده شدند. در این تحقیق اطلاعات به شیوه میدانی با استفاده از بسته آموزشی خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی و پرسشنامه عزتنفس و جرئتورزی است. پس از پایان مداخله بر روی گروه آزمایش، نمرات پسآزمون آزمودنیهای هر دو گروه با کنترل نمرات پیشآزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای تجزیهوتحلیل آماری دادهها از تحلیل کوواریانس به کمک نرمافزار SPSSاستفاده شد. یافتهها نشان داد که آموزش خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی تأثیر معنادار بر عزت نفس عمومی دارد و به طور معناداری باعث افزایش آن میشود. در مورد متغیر جرئتورزی یافتهها نشان داد که آموزش خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی تأثیر معناداری بر جرئتورزی نداشته و باعث افزایش آن نمیشود. در پایان پس از ارزیابی پایان نامه توسط استاد داور نمره عالی 20 به این پایان نامه تعلق گرفت.