دکتر صالحی زاده استاد دانشگاه دین و رسانه و پژوهشکده صدا و سیمای قم در نشست پژوهشی با عنوان: «درونی سازی ایده های مذهبی در متون رسانه ای» به بررسی ابعاد این مسأله پرداختند. ایشان با مقدمه ای درباره چهار روش معرفت یعنی حس، عقل، شهود و وحی، بهترین روش بصیرت و دریافت حق و حقیقت را وحی که از خطا مصون است دانستند و اظهار نمودند که بیشترین اشتباهات در حوزه تبلیغ دین، ارائه مفاهیم دینی به شکل حسی یا عقلی است و به همین دلیل می توان از طریق رسانه، در دریافت های حسی، خطا ایجاد کرد و با ناتوان نمودن آستانه آگاهی فرد، او را فریب داد. ایشان با نمایش سکانس هایی از فیلم های مفهومی و نقد و بررسی آن توضیح دادند چگونه سکانس های یک فیلم می تواند به طور عمیق، پیام هایی را به مخاطب خود انتقال دهند. بنابراین اگر چه روش حضوری در عرصه تبلیغ دین بسیار ارزشمند است و هیچ روشی جای آن را نمی گیرد اما در حال حاضر تبلیغ در فضای مجازی و حضور در عرصه رسانه مهم ترین روش تبلیغ دین به حساب می آید زیرا ما به همه افراد جامعه دسترسی نداریم و امکان مواجهه حضوری برای همه افراد وجود ندارد. جناب آقای دکتر نظریات مختلف درباره ذات رسانه را بیان کردند و درباره بومی سازی فضای رسانه توضیحاتی ارائه دادند. این نشست با حضور طلاب مدرسه علمیه رکن الملک، خدیجه کبری و برخی از طلاب مدارس دیگر در دانشگاه دین و رسانه فم برگزار گردید.
اصفهان|رکن الملک|اصفهان
نشست علمی پژوهشی
نشست علمی پژوهشی با عنوان: «درونی سازی ایده های مذهبی در متون رسانه ای» با حضور دکتر صالحی زاده استاد دانشگاه دین و رسانه و پژوهشکده صدا و سیمای قم برگزار گردید.