به گزارش پایگاه خبر و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ، محقق و مدرس حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی با موضوع "روش تدریس مساله محور" در جمع اساتید مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) شهرستان نکا، گفت:
عدم آگاهی و آشنا نبودن طلاب با منابع علمی -پژوهشی از مشکلات جدی برای طلاب درحال تحصیل می باشد
آقای احسان عبادی ضمن بیان آسیب های پیشرو در شیوه اجرایی تدریس به ارائه راهکارهای روش تدریس مساله محور پرداخت و افزود:
بیان اقوال علمای قدیم و معاصر از جمله راهکار های آشنایی طلاب با منابع علمی و نحوه استدلال گوناگون میتوان نام برد.
وی تصریح کرد: آنچه که علم آموز را به سمت پژوهش سوق میدهد، شیوه تدریس با محوریت مساله محور است به گونه ای که دروس ارائه شده ترم، با تحقیقات کلاسی که شامل آراء و نظرات و همچنین نقد و تحلیل طلاب هنگام تدریس است، همراه باشد.
استاد احسان عبادی اذعان داشت: بهترین زمان شیوه اجرایی تدریس مساله محور، از سال های ابتدایی طلبگی با دروسی مثل کلام، تفسیر و اخلاق است که میتوان در سطح علمی بالاتر نتیجه مطلوبی گرفت.